Sökning: "få instagram följare"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden få instagram följare.

  1. 11. Influencer marketing ur en influencers perspektiv : Att samarbeta med företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Rydström Noring; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; Instagram; Samarbete; sociala medier; värde; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med denna uppsats är att undersöka hur samarbeten mellan företag och influencers kan skapa värde för influencern och dess varumärke. Vidare också vilka utmaningar de ställs inför i sitt yrke som influencer. LÄS MER

  2. 12. Moralpanik - En kritisk diskursanalys av diskursen för porrfilter i förskolor och skolor på Instagram

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Lisa Lindgren; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I och med #metoo-upproret växte sig debatten kring porrfilter i svenska förskolor och skolor sig allt större. Förespråkare för porrfilter menade att filter kan förhindra sexuella övergrepp bland barn och unga. LÄS MER

  3. 13. Idrottare eller Influencer? : En studie om individuella idrottares användning av Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Simon Åkesson; Adam Carlsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier utvecklas ständigt och idag går det knappt att leva utan att påverkas av dem. Studiens syfte är att få en ökad förståelse för idrottares användning av Instagram och hur de vill framställa sig där. LÄS MER

  4. 14. "Människor som vägrar ge vika för hatet, är i sig en styrka som minskar hatets kraft" : En kritisk diskursanalys av influencers bemötande av kritik och trakasserier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Jonna Andersson; Sara Bonds; [2019]
    Nyckelord :Criticism and harassment online; Feminism; Influencer; Instagram; Multimodal critical discourse analysis; Feminism; Influencer; Instagram; Kritik och trakasserier online; Multimodal Kritisk Diskursanalys;

    Sammanfattning : Dagens kvinnor blir allt mindre förlåtande och mer publika med det behandlande de får ta emot (Chamberlain, 2016), vilket vi uppmärksammat genom att allt fler influencer publicerar den kritik och de trakasserier de får ta emot online. I dagens samhälle har influencer kommit att få en allt starkare röst samt större socialt inflytande (Freberg, Graham, McGaughey & Freberg, 2011). LÄS MER

  5. 15. Konsumentens uppfattning av Influencer Marketing på Instagram : En experimentell studie på Source Credibility, Köpintention och Varumärkesattityd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Fanny Birgersson; Jonas Ragnvaldsson; Emma Randau; [2018]
    Nyckelord :Influencer marketing; Multiple product endorsement; Celebrity endorsement; Source Credibility; Purchase intention; Brand attitude; Influencer marketing; Multiple product endorsement; celebrity endorsement; Source credibility; Köpintention; Varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Sociala medier har under senare år växt och blivit en integrerad del av människors vardag. Tillväxten i populariteten av sociala medier har resulterat i att många företag flyttar delar av sin marknadsföring till dessa plattformar i förhoppningen om att få en bredare och mer engagerad publik. LÄS MER