Sökning: "få instagram följare"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden få instagram följare.

  1. 21. Under the Influence - en kvalitativ studie av influencer marketing och konsekvenserna det har för konsumenters förtroende för varumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ebba Tornakull; Sofia Hultin; [2017]
    Nyckelord :influencer; influencer marketing; Instagram; förtroende; word of mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problemformulering: Med sociala mediers stigande popularitet har influencer marketing blivit en relevant strategi för företag att utnyttja. Influencer marketing på Instagram innebär att varumärken använder sig av influencers för att kommunicera budskap till följare och därmed företagets målgrupp. LÄS MER

  2. 22. Från ett nytt perspektiv - En kvalitativ studie om influencer marketing från en influencers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Westerberg; Max Flytström; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; influence; celebrity endorsement; Third party endorsement; social media; Social Sciences;

    Sammanfattning : Från ett nytt perspektiv Influencer marketing beskriver marknadsföringstekniken då företag använder inflytelserika och kända personer för att effektivt sprida ett budskap. Inom influencer marketing verkar de budskapspridande individerna, influencers, på de digitala plattformar som kallas sociala medier, däribland forum som Instagram, Facebook och Snapchat. LÄS MER

  3. 23. Be yourself but not too much : En studie om förändringen av sociala-medier och hur detta påverkar individens presentation av Identitet online och offline

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Robin Albertsson; Laura Marie Broziat; [2017]
    Nyckelord :Identitet; Realitet; Interaktion; Sociala-medier;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att få en bättre förståelse av hur utvecklingen i sociala-medier – dels en ökande del av digital interaktion i förhållande till samvaro ansikte mot ansikte och dels en förflyttning av interaktion från text till bilder – inverkar på individers presentation av sin identitet. Uppsatsen syftar också till att undersöka hur individer upplever skillnaden mellan olika plattformar och vad utveckling betyder för interaktionen mellan individer. LÄS MER

  4. 24. Söndagsbrunch och fredagslunch : En semiotisk bild- och textanalys av influencers matbilder på Instagram samt responsen från följarna

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmie Olsson; Julia Thor; [2017]
    Nyckelord :influencer; micro celebrity; instagram; social media; power; semiotic; influencer; mikrokändis; instagram; sociala medier; makt; semiotik;

    Sammanfattning : Den här studiens problemformulering grundar sig i de underliggande maktstrukturer som finns på den sociala plattformen Instagram. Studien fokuserar på hur framstående Instagramprofiler, så kallade influencers, presenterar sina matbilder. LÄS MER

  5. 25. FIGHTEN OM FLÖDET En kvalitativ studie om kvinnliga användares uppfattningar om företag på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Rebecka Banck; Lize Larsson; [2016-02-11]
    Nyckelord :Attityder; användare; följare; företag; Instagram; lojalitet; marknadskommunikation; medieanvändning; reklam; sociala medier;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Marie Grusell Examinator: Malin Sveningson Antal ord: 15 360 exkl. referenser och bilagor. Syfte: Syftet med studien är att få förståelse för kvinnors uppfattningar om företags närvaro på Instagram. LÄS MER