Sökning: "få kunder till butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden få kunder till butiken.

  1. 1. Stadskärnan vs köpcentrum : En jämförande analys mellan kundbaserna

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Hannes Larsson; Erik Sillerström; [2022]
    Nyckelord :Price elasticity Agglomeration Consumer behavior; Priselasticitet Agglomeration Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : A strong trend in Swedish retail has been and is that an increased amount of trade is moved to external shopping malls. Several city lines are negatively affected and lose purchasing power when shopping malls are established and attract customers. LÄS MER

  2. 2. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation på sociala medier : Småföretag i Sverige inom modeinriktad detaljhandel under Covid-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Victoria Ahlberg; Sofia Andersson; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; crisis communication; social media; crisis; Covid-19; kriskommunikation; sociala medier; kris;

    Sammanfattning : Småföretag är just nu en av de branscher som kämpar mest med sin överlevnad i den pågående krisen. Med hjälp av sociala medier som kan vara de mest effektiva plattformarna i en kris kan småföretag sprida information och skapa ett mer personligt förhållande med sina kunder (Alves et al., 2020). LÄS MER

  4. 4. Är detaljhandlarna fast i det förflutna? : En fallstudie av IKEAs köksavdelning

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Randau; Frida Tordsson; [2020]
    Nyckelord :Behaviour in store; Consumer behaviour; Information search; Complex purchase; Servicescape; Store layout; Store format; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour; Behaviour in store; Konsumentbeteende; Informationssökning; Komplexa köp; Servicescape; Butikslayout; Butiksformat; Multichannel; Webrooming; and Theory of planned behaviour.;

    Sammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag söker kunder inte efter produktrelaterad information enbart i den fysiska butiken inför att de ska genomföra ett komplext köp. Teknisk utveckling och butiker online har möjliggjort för konsumenten att söka information var och när de vill. LÄS MER

  5. 5. Jag är inte utbildad sexolog, men… - En kvalitativ studie om mötet mellan kund och säljare i sexbutik, med fokus på kunskapsförmedling och stöd

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Rakel Kvassman; [2020]
    Nyckelord :Information; Kommoditeter; Kunskap; Sexbutik; Stöd; Sverige; Tillit;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studier visar på att arenor som ger råd och stöd kring sexuella problem för vuxna saknas i såväl Sverige som internationellt. Internationell forskning tyder på att information och stöd om sexualitet skulle kunna förmedlas via sexbutiker. Idag finns det inga studier på hur kunskap och stöd förmedlas via sexbutiker i Sverige. LÄS MER