Sökning: "förändra marknadsföringen"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden förändra marknadsföringen.

  1. 1. Dålig stämning i kyldisken? Konsumentens uppfattning av Oatlys marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Fahlström; Mimmi Olsson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Oatly; Marknadsföring; Differentiering; Konsumentuppfattning; Beteendeförändring;

    Sammanfattning : Inledning: Som svar på den långa traditionen av mejerikonsumtion producerar varumärket Oatly alternativa produkter framställda på havre (Oatly, u.å). LÄS MER

  2. 2. How furniture shopping couldchange through omni-channelretailing and the use of technology-based innovations

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :JOAKIM UDDENFELDT; [2014]
    Nyckelord :Omni-channel; online shopping; multi-channel; furniture shopping; omni-kanaler; online handel; multi-kanaler; möbel handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna forskning är att få en bättre förståelse för de faktorer som påverkar konsumenternas beslutsfattande vid köp av möbler och hur Omni - kanaler och teknologiska innovationer kan bidra till möbelindustrin och hur det påverkar de olika marknadsföringskanalerna och hur det i slutändan kan förändra upplevelsen för kunden. Den teori som har använts i denna studie omfattar områdena Omni  kanaler, marknadsföring och detaljhandel, allmän detaljhandel och dess kundupplevelse , beslut och konsumentbeteende vid köp av möbler, hur sociala medier påverkar marknadsföringen och teknologiska innovationer inom möbelindustrin. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier som kommunikationsverktyg - relation och interaktion : En studie av svenska statliga myndigheters aktivitet i sociala medier

    Magister-uppsats,

    Författare :Sandra Ånebrant; Madelene Larsson; [2013]
    Nyckelord :sociala medier; facebook; twitter; myndigheter; svenska myndigheter; relationsmarknadsföring; samverkan; mervärde;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Sociala medier har sedan uppstarten år 2004 använts flitigt världen över. Till en början var det ett nätverk designat för privatpersoner, men år 2007 började även företag utnyttja verktyget och till sist fick även myndigheter upp ögonen för kommunikationsverktyget. LÄS MER

  4. 4. Arenor och Evenemang - En Studie om Stadsmarknadsföring i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Mårten Forsberg Landin; [2013]
    Nyckelord :stadsmarknadsföring; Malmö; arenor; evenemang; evenemangsstad; events; Social Sciences;

    Sammanfattning : Malmö har som många andra städer behövt förändra sig när industrierna har flyttat från staden. Stadsomvandlingen från industristad till något nytt brukar innebära en upprustning av innerstaden och uppförandet av profilbyggnader (till exempel Turning Torso). LÄS MER

  5. 5. Göteborg, den levande mötesstaden : En studie om evenemang som attraktionskraft till en destination

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Mikaela Eliasson; Nina Erlandsson; [2011]
    Nyckelord :image; evenemang; destinationsmarknadsföring; plats som produkt; varumärke; göteborg;

    Sammanfattning : Destinationsmarknadsföring är en komplex marknadsföringsform då turistprodukten är sammansatt av upplevelser och händelser av en plats där produkten produceras och konsumeras samtidigt. För marknadsförare av turistdestinationer är det betydelsefullt att förstärka och förändra en destinations image och att vara uppmärksamma på en destinations behov för att vara attraktiv både lokalt som globalt. LÄS MER