Sökning: "förändring i marknadssegmentering"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden förändring i marknadssegmentering.

  1. 1. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  2. 2. Tribal tillhörighet : Ett framtida perspektiv på marknadssegmentering?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Oskar Andersson; Pernilla Wadenfors; [2013]
    Nyckelord :Segmenteringsteori; geografisk segmentering; tribes; Segmentation theory; ; geographic segmentation; ; demographic segmentation; ; psychographic segmentation; attitudes; tribes; tribal marketing; brand attitude; demografisk segmenterin; psykografisk segmentering; ; attityder; tribal marknadsföring; ; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : För att få en tydlig bild av en marknad använder företag sig av segmenteringstekniker för att dela upp konsumenter i olika segment med målet att kunna precisera sina marknadsföringsåtgärder och optimera sina försäljningsutsikter. I dagens globaliserade multikanalsamhälle suddas landsgränser ständigt ut, vilket skapar ett behov för företag att istället identifiera regionala marknader. LÄS MER

  3. 3. Studenters förhållningssätt till valet av framtida bank

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Lundin; Elin Eriksson; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Since the middle of the 1980´s the Swedish bank market has experienced a change concerning structure and pressure of competition. Before the year 1985, the market was characterized as a market with few operators but have changed to a market with many operators and seen as one of the most intense in Europe where the four major banks; Nordea, Handelsbanken, SEB and Föreningssparbanken together have a strong position. LÄS MER