Sökning: "förändring i mediebranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden förändring i mediebranschen.
1. "Jag har aldrig varit anställd, jag tänker aldrig vara anställd"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Med en förändrad arbetsmarknad på grund av den tekniska utvecklingen ökar även tillgängligheten för vårt arbete och gör vårt arbetsliv mer flexibelt. Det här resulterar i att anställningsformer som avviker från normen, tillsvidareanställning, har blivit allt vanligare. LÄS MER
2. Strategic leadership in the media industry - about managing today's dynamic business environment
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I dagens snabbt utvecklande samhälle krävs det av att organisationer arbetar aktivt med att vara och förbli konkurrenskraftiga. Att använda sig av strategiskt ledarskap kan ses som ett hjälpande verktyg för att hantera den dynamiska omgivningen. Mediebranschen är en av de branscher som ständigt präglas av innovation och förändring. LÄS MER
3. Bild som bild i en föränderlig mediebransch? : En kvantitativinnehållsanalys om spetskompetens och multikompetens
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Mediebranschen i dag är under förändring bland annat till följd av att tidningar blir allt mer koncernstyrda och ekonomifokuserade. Därmed förändras anställningsformerna på många tidningar från att vara inriktade på spetskompetens till att inriktas mot multikompetens, detta för att spara in pengar på resurser. LÄS MER
4. Förändring i den föränderliga mediebranschen : En fallstudie av ett medieföretag som befinner sig i en branschförändring.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : I denna studie undersöks en mediebyrå som befinner sig mitt i en branschförändring. Mediebyråns förutsättningar har sedan 2014 förändrats i och med intåget av ett nytt, automatiserat sätt att köpa medieutrymme, vilket kallas för programmatiska medieköp. LÄS MER
5. STRATEGISKT RESONEMANG I DAGSTIDNINGSBRANSCHEN
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Strategiskt resonemang i dagstidningsbranschen Seminariedatum: 2014-05-26 Kurs: FEKN90 Examensarbete på Civilekonomprogrammet, 30 ECTS. Författare: Jacob Baarlid Ericson och Sofie Bohman Handledare: Stein Kleppestø Nyckelord: Dagstidningsbranschen, strategisk förändring, strukturella branschförändringar, strategiskt resonemang, Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga de strategiska resonemang som företag inom dagstidningsbranschen för i syfte att bemöta de utmaningar som nya teknologiska förutsättningar medför. LÄS MER