Sökning: "förändringar i mediemarknaden"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden förändringar i mediemarknaden.

  1. 1. "Gävlemodellen" : – Födseln av en unik "bildbyrå" tillhörande två konkurrerande tidningar i Gävle

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Lisa Brunzell; Frida Nilson; [2010]
    Nyckelord :Yrkesroll; bildjournalistik; fotograf; konkurrens; Gävle; kultur; redaktion; bildjournalist; fotografer; Gefle Dagblad; Arbetarbladet; Organisations förändring;

    Sammanfattning : The role of the professional photographer is ever changing. The changes take place as the Swedish media industry itself, due to fluctuations in the economy, is forced to change. LÄS MER

  2. 2. Något gammalt blir något nytt : En studie kring Aftonbladets och Expressens TV satsningar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Elin Nilsson; [2007]
    Nyckelord :medier; mediemarknad; mediekanaler; TV satsning; Aftonbladet TV7; TV4 SPORT-Expressen; konvergens; divergens; mediernas framtid; konkurrens; medierapportering; medieföretags varumärke; ny teknik;

    Sammanfattning : Mediernas marknader konvergerar och det finns alltfler medieformer att ta del av samma innehåll på, så utbudet på mediemarknaden förändras. Konkurrensen hårdnar, vilket leder till att medieföretag och deras ägande mediekonglomerat går samman, samt sprider sig horisontellt på flera arenor. LÄS MER

  3. 3. Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Ehn; Hannah Nordenskjöld; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På den svenska mediemarkanden har det skett förändringar, vilket resulterat i att konsumenters medievanor fragmenterats. Trots att antalet medier ökat så har den sammanlagda tiden som en person spenderar med de olika medierna inte tilltagit. Samtidigt som en individ ser på Tv, kan denne lyssna på radio och/eller chatta på Internet. LÄS MER