Sökning: "förändringar i mediemarknaden"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden förändringar i mediemarknaden.
1. "Gävlemodellen" : – Födseln av en unik "bildbyrå" tillhörande två konkurrerande tidningar i Gävle
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : The role of the professional photographer is ever changing. The changes take place as the Swedish media industry itself, due to fluctuations in the economy, is forced to change. LÄS MER
2. Något gammalt blir något nytt : En studie kring Aftonbladets och Expressens TV satsningar
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Mediernas marknader konvergerar och det finns alltfler medieformer att ta del av samma innehåll på, så utbudet på mediemarknaden förändras. Konkurrensen hårdnar, vilket leder till att medieföretag och deras ägande mediekonglomerat går samman, samt sprider sig horisontellt på flera arenor. LÄS MER
3. Den förändrade mediemarknaden : -En ny verklighet för alla annonsörer?
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På den svenska mediemarkanden har det skett förändringar, vilket resulterat i att konsumenters medievanor fragmenterats. Trots att antalet medier ökat så har den sammanlagda tiden som en person spenderar med de olika medierna inte tilltagit. Samtidigt som en individ ser på Tv, kan denne lyssna på radio och/eller chatta på Internet. LÄS MER