Sökning: "förändringskommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade ordet förändringskommunikation.

  1. 21. Strategisk kommunikation mellan chefer och medarbetare : En kvalitativ studie om införande av självledarskap på Arbetsförmedlingen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Harun Bezdrob; Jasmin Vizlin; [2016]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; internkommunikation; ledarskap; självledarskap; organisationsförändring; Arbetsförmedlingen; organisationskultur.;

    Sammanfattning : I en allt mer komplicerat och föränderligt samhälle är kommunikation en viktig faktor för organisationers utveckling och syfte för att nå sina verksamhetsmål. Detta innebär ledning, planering och genomförande av kommunikationsstrategier med fokus på medarbetare som viktiga och inflytelserika individer. LÄS MER

  2. 22. Polismyndigheten i förändring : En retorisk analys av förändringskommunikation ur ett public relation-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Cecilia Lind; Jessica Karlsson; [2016]
    Nyckelord :förändringskommunikation; organisationsförändring; Polismyndigheten; Polissamordningen; public relation; retorikanalys;

    Sammanfattning : Polismyndigheten i Sverige genomförde mellan 2013 och 2015 en omfattande omorganisering där syftet var att bli en gemensam Polismyndighet. Arbetet kunde följas via Polissamordningens hemsida, där de kontinuerligt uppdaterade med information för medarbetare och medborgare. LÄS MER

  3. 23. Förändring i den föränderliga mediebranschen : En fallstudie av ett medieföretag som befinner sig i en branschförändring.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ida Lundmark; [2016]
    Nyckelord :Change communication; change resistance; sensemaking; participation; organisational change.; Förändringskommunikation; förändringsmotstånd; meningsskapande; deltagande; organisatorisk förändring.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks en mediebyrå som befinner sig mitt i en branschförändring.  Mediebyråns förutsättningar har sedan 2014 förändrats i och med intåget av ett nytt, automatiserat sätt att köpa medieutrymme, vilket kallas för programmatiska medieköp. LÄS MER

  4. 24. Vad händer med åsikterna? : Järvadialogen som kommunikationsinsats

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Sofie Ågren; Alejandra Garay; [2015]
    Nyckelord :intercultural communication; strategic communication; change communication; integration; residential dialogue; interkulturell kommunikation; strategisk kommunikation; förändringskommunikation; integration; boendedialog;

    Sammanfattning : The area of Järvafältet in the northern parts of Stockholm is one of the many large-scale investments into Swedish residency executed in the 60’s and 70’s, and which got the name Miljonprogrammet. Not until today these buildings have been restored, and frustration has been brewing in these areas for some time. LÄS MER

  5. 25. Att iscensätta förändring : Den interna kommunikationens roll i organisationers förändringsbenägenhet

    Magister-uppsats, Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Håkan Bengtsson; [2015]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; förändringskommunikation; förändringsberedskap; förändringsbenägenhet; organisationsförändring; intern kommunikation; organisationskultur; medarbetarskap;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate and analyze the role ofcommunication in change processes based on change expertsexperiences. The purpose will be accomplished by answering thefollowing research questions: How can organizations create a highchange readiness? How are leader- and coworkership used as strategicresources in change processes? How does the organizational cultureaffect the planning and implementation of change initiatives?The theoretical framework presented in this paper concludes thatcommunication is important for a successful change initiative and thatchange is consistent in organizations. LÄS MER