Sökning: "för och nackdelar med e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden för och nackdelar med e-handel.

  1. 1. Augmented Reality in Video Commerce : Affordances and Limitations of Virtual Try-On Technology For Luxury Beauty Consumption.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amel Vendela Björkbom; [2023]
    Nyckelord :Virtual Try-On; Augmented Reality; Luxury Retail; Beauty sector; Video Commerce; Online shopping; Customer service; Luxury service; Lyxkonsumtion; Kosmetik; E-Handel; Kundervice; Virtuell Teknik;

    Sammanfattning : Providing personalized and exclusive services to customers has traditionally relied on in-person interactions between employees and customers. This paper explores video commerce supported by virtual try-On (VTO) technology for personalized and exclusive shopping experiences in the digital environment. LÄS MER

  2. 2. Konsumenters beteenden och attityder till e-handel av livsmedel : - coronapandemins påverkan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Hortlund; Filip Karlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Andelen köp som sker via e-handeln har ökat under de senaste åren och fortsätter öka för varje år som går. Vilket härleds till att människor blir bättre och bättre på att anpassa sig till ny teknologi som träder fram på marknaden. Detta gör också att människor blir mer benägna att använda sig av teknologiska lösningar. LÄS MER

  3. 3. En analys av möjligheten för drönarleveranser till landsbygd i syfte att sänka sista milen och miljörelaterade kostnader

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Sjöberg; Kaneshka Shafie; [2021-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under de senaste åren har andelen människor i Sverige som handlar varor på internet ökat, som en konsekvens av detta har även sista milen-leveranser ökat. Jämförs urbana- med rurala områden har sista milen-leveranser ökat mer till de rurala områdena. LÄS MER

  4. 4. En omnikanal i harmoni : En studie om hur omniverksamheter proaktivt motarbetar kanalkonflikter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Operations Management

    Författare :Sandra Hossaini; Maria Grewdahl; [2020]
    Nyckelord :Omnikanal; omni; kanalkonflikter; ekonomistyrning; operations management; företagsekonomi; detaljhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Företag inom detaljhandeln behöver ständigt utvecklas för att bemöta kunders behov. I samband med digitaliseringen har omniverksamheter utvecklats, där främst e-handel och butiker integreras för att erbjuda kunder en sömlös shoppingupplevelse. Med omnikanalens tidigare utforskade fördelar, kommer även nackdelar som kanalkonflikter. LÄS MER

  5. 5. Hur får kunden läkemedelsinformation och rådgivning vid e-handel? : Enkätundersökning av kundens respektive farmaceutens uppfattning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Riim Darwish Adel; [2020]
    Nyckelord :e-handel; apotek; distanshandel; online apotek.;

    Sammanfattning : I det moderna samhället används mer och mer den digitala tekniken inom olika områden. Apoteksmarknaden i Svergie har genomgått en stor förändring efter omregleringen 2009 bl.a utveckling av e-handel. Apotekens e-handel bör uppfylla läkemedelsverkets krav när det gäller patientens säkerhet och kvalitet. LÄS MER