Sökning: "för och nackdelar med google"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden för och nackdelar med google.

  1. 1. Digitalt och analogt skrivande i skolan: fördelar och nackdelar i svenskämnet på högstadiet : En systematisk litteraturstudie om digitalt och analogt skrivande på elevers förstaspråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Ida Larsson; Malin Hedström; [2023]
    Nyckelord :Skriva för hand; skriva digitalt; skrivprocessen; elevers lärande; högstadiet; Sverige; digitala hjälpmedel.;

    Sammanfattning : I denna systematiska litteraturstudie kommer tidigare forskning analyseras och diskuteras med syftet att undersöka fördelar och nackdelar med det digitala och det analoga skrivandet i svenskämnet på högstadiet. Detta görs genom att undersöka vilka förutsättningar elever har för att skapa redigera text kopplat till digitalt eller analogt skrivande. LÄS MER

  2. 2. Cloud provider comparison with a growing business perspective

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS); KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Leonard Lindgren; Maxim Kvasov; [2023]
    Nyckelord :AWS; Heroku; Comparison; Infrastructure as code; Cost; Availability; AWS; Heroku; Jämförelse; Prestanda; Kostnad; Tillgänglighet;

    Sammanfattning : As technology becomes increasingly embedded in our daily lives, the demand for computational power is on the rise. Sometimes, the necessary calculations can be performed within the device itself, but often, they need to be processed remotely. This is where the role of cloud providers comes into play, steadily growing to meet the demand. LÄS MER

  3. 3. Cloud gamings påverkan på konsumenter : Hur ser användarupplevelsen ut i den molnbaseradetjänsten?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Philip McGeough Hänninen; Viktoria Waidele; [2023]
    Nyckelord :cloud gaming; immersion; förväntningar; UX;

    Sammanfattning : Spelbranschen är idag en av de största inom underhållning och utvecklas ständigt medhjälp av digitalisering. Inom både film- och musikbranschen har streaming blivitvedertaget och nu har det även börjat komma till spelvärlden i form av cloud gaming. LÄS MER

  4. 4. Forecasting post COVID-19 : How to improve forecasting models’ performance when training data has been aected by exceptional events like COVID-19 pandemic?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lina Shrebati; [2023]
    Nyckelord :Time Series; Forecasting; COVID-19; Data processing; Optimal transport; Tidsserier; Prognoser; COVID-19; Databehandling; Optimal transport;

    Sammanfattning : Almost every company around the world were aected by the COVID-19 crisis and the government measures that were taken to slow the spread of the virus. The impact the crisis had on the economy caused the appearance of anomalies in the data collected by companies : such as abnormal trend, seasonality etc. LÄS MER

  5. 5. Client-side rendering och Server-side rendering : En komparativ studie ur ett prestanda-, SEO- och tillgänglighetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Mateusz Weber; [2023]
    Nyckelord :Client-side rendering; server-side rendering; informatik; datavetenskap; webbutveckling; sökmotorsoptimering; tillgänglighet; prestanda;

    Sammanfattning : Valet mellan client-side rendering och server-side rendering har varit en stor fråga de senasteåren. Server-side rendering har alltid varit den man lutar sig åt för snabba initialaladdningstider och SEO-optimering, men utvecklingen av webbsidor går snabbt och merinteraktiva webbsidor önskas av användare, där kommer client-side rendering in i valet och dåmåste man ta ett beslut. LÄS MER