Sökning: "förbättra samarbete mellan avdelningar"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden förbättra samarbete mellan avdelningar.

  1. 1. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  2. 2. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  3. 3. Applying Purchasing Category Management on a purchasing department to increase its performances : A case study with a luxury automotive manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Erik Vincent Cardenas; [2021]
    Nyckelord :Supply-chain; Purchasing; Purchasing Category Management; Purchasing performance; Automotive Manufacturer;

    Sammanfattning : Nowadays, manufacturing companies compete as much with their products as with their supply-chain. Within the overarching stages of supply-chain, purchasing is a process that responds to the organizations needs of acquiring raw materials, components and semi-finished products in order to enable the execution of operations. LÄS MER

  4. 4. Införande av devops för SME : Utmaningar och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Malin Götlind; [2020]
    Nyckelord :DevOps; Automatisering; Tidsbrist vid införande av DevOps; Utmanande områden i ett DevOps införande; SAFe DevOps; Sociala förändringar; Produktion och produktutmaningar; Investering av tid;

    Sammanfattning : De agila metoderna har under många år varit mycket framgångsrika inom informationssystemutveckling men enligt Balaji och Sundararajan Murugaiyan (2012) finns det även nackdelar med metoderna. En av dessa nackdelar är en flaskhals som kan finnas mellan avdelningarna utveckling och drift på ett företag eftersom dessa avdelningar ofta inte är anpassade till varandra (Laudon & Laudon, 2018). LÄS MER

  5. 5. Designprinciper för digitala DevOps-bedömningsmodeller

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Tobias Sandberg; Tobias Svensson; [2018]
    Nyckelord :DevOps; Action Design Research; Design artifact; Process assessment; Assessment model; DevOps; Action Design Research; Designartefakt; Processutvärdering; Bedömningsmodell;

    Sammanfattning : Det finns idag ett stort behov för IT-verksamheter att arbeta med ständiga förbättringar för att hålla sig konkurrenskraftiga på marknaden. En viktig del i arbetet med ständiga förbättringar är att bedöma och utvärdera den befintliga situationen i syfte att skapa bra åtgärder. LÄS MER