Sökning: "fördelar engelska i skolan"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden fördelar engelska i skolan.

  1. 1. Real-time Ray Traced Ambient Occlusion and Animation : Image quality and performance of hardware- accelerated ray traced ambient occlusion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fabian Waldner; [2021]
    Nyckelord :Ambient occlusion; ray tracing; real-time; animation; Ambient ocklusion; strålspårning; realtid; animation;

    Sammanfattning : Recently, new hardware capabilities in GPUs has opened the possibility of ray tracing in real-time at interactive framerates. These new capabilities can be used for a range of ray tracing techniques - the focus of this thesis is on ray traced ambient occlusion (RTAO). LÄS MER

  2. 2. Leveraging Artificial Intelligence For Sustained Organizational Competitive Advantage : A Study In Natural Language Processing And Dynamic Capabilities

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diar Sabri Ayoub; [2021]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Natural Language Processing; Document Retrieval; Strategic Management; Dynamic Capabilities; Competitive Advantage; Artificiell Intelligens; Naturlig Språkbehandling; Dokumenthämtning; Strategisk Ledning; Dynamiska Förmågor; Konkurrensfördelar;

    Sammanfattning : Technologies such as Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML)are disrupting industries worldwide and are being categorized as drivers of a technological revolution. The economic impact is hypothesized to amount to hundreds of billions of US dollars in losses of wages, affecting governmental tax revenue streams consequentially. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens påverkan på elevers språkinlärning i årskurs 4-6 : En empirisk studie om lärarens syn på digitala verktygens användning i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Mirsada Causevic; [2020]
    Nyckelord :Digitalization; digital tools; 4-6 English teachers; digital skills; virtual world; Digitalisering; digitala verktyg; 4–6 engelsklärare; digital kompetens; virtuell värld;

    Sammanfattning : Dagens globaliserade samhälle är sammankopplat bl.a. via den digitala tekniken, vilket bidrar till utvecklingen av individens språk och kommunikationsförmåga. Dagens barn utvecklar sitt engelska språk och digitala kompetenser i skolan men även utanför genom interaktion via sociala medier och spelifiering. LÄS MER

  4. 4. Att uttala eller inte uttala: En kvalitativ studie i utbildningsvetenskap om elevers förmåga att uttala ord på engelska

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Alexandra Andersson; [2019]
    Nyckelord :Uttal; fonetik; dialekter; engelska; svenska; polska; arabiska; persiska; vietnamesiska; utbildning; uttalsövningar; General Works;

    Sammanfattning : Uttal i det engelska språket är inte alltid det lättaste för alla elever. Det som påverkas elevernas uttal är i vissa fall vilket modersmål de talar, och givetvis hur länge de har studerat engelska, samt hur mycket de har blivit exponerade för språket tidigare. LÄS MER

  5. 5. Level up : Lärares syn på fritidsengelska aktiviteter hos elever i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Ingrid Holm; [2019]
    Nyckelord :Second language acquisition; Extramural English; Second language education; motivation; grade 4-6; Andraspråksförvärvande; fritidsengelska; andraspråksundervisning; motivation; årskurs 4-6;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate the opinions teachers teaching English in grades 4-6 have on Extramural English in school, the advantages and disadvantages Extramural English brings, and how they teach to support the acquisition of English for students. The study is based on the following questions: Which teaching methods supports students' language acquisition of English according to teachers in grades 4-6? Which connections do teachers see between students' Extramural English and their attitude to, and knowledge of, English? Do teachers let students' Extramural English interests take place in the classroom, and in which ways? Results from interviews with five teachers from four different schools, and questionnaire responses from 122 teachers, has been used to create the basis for the study. LÄS MER