Sökning: "fördelar lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden fördelar lojalitet.

  1. 1. “Man är ju sig själv men ska samtidigt ha företagets värderingar inom sig och runt sig när man jobbar” : En kvalitativ studie om värderingsstyrning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Felicia Lööke; Hanna Olai; [2024]
    Nyckelord :Värderingsstyrning; Organisationskultur; Normativ styrning; Organisationskontroll; Identitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utforska och förstå anställdas upplevelser av ett värderingsstyrt konsultbolag. Fokus ligger på värderingsstyrningens interaktion med organisationskultur och identitet. LÄS MER

  2. 2. Ganska mycket på vibb : En kvalitativ studie om organisatorisk och social arbetsmiljö inom idéburna organisationer och den personliga ideologins funktion däri

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nike Nilzén Tomsby; Sofie Levén; [2023]
    Nyckelord :Organizational and social work environment; nonprofit organizations; demands and resources; personal ideology; organizational structure; work motivation; job satisfaction; organizational commitment; Organisatorisk och social arbetsmiljö; idéburna organisationer; krav och resurser; personlig ideologi; organisationsstruktur; arbetsmotivation; arbetstillfredsställelse; lojalitet mot organisationen;

    Sammanfattning : Arbete inom den idéburna sektorn bedrivs utifrån andra mål än ekonomiska, mål som ofta delas av de anställda. Syftet med följande studie är att undersöka vilken roll dessa mål spelar för de anställdas motivation, och i synnerhet vilken kompenserande roll de kan utgöra för eventuella svagheter i den organisatoriska och sociala arbetsmiljön. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Ignatius; Oskar Bergsman; [2022]
    Nyckelord :Internal brand building; communication; motivation; values; nonprofit work; non-profit sport clubs; payment; Internt varumärkesbyggande; kommunikation; motivation; värderingar; ideellt arbete; ideell idrottsförening; arvode;

    Sammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER

  4. 4. Intimt på allvar? : en kvalitativ text- och bildanalys av den digitaliserade konkurrensen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Liljegren; Maja Lindström; Hilda Svensson; [2022]
    Nyckelord :Competition; customer value; differentiation; digitization; ecological sustainability; ethics; marketing; stereotypes; tonality; Differentiering; digitalisering; etik; ekologisk hållbarhet; stereotyper; konkurrens; kundvärde; marknadsföring; tonalitet.;

    Sammanfattning : Den ökade digitaliseringen har bidragit till en förändrad konkurrenskraft vilket har gjort det svårare för företag att uppnå unika fördelar och differentiering gentemot konkurrenterna. Den hårdnande konkurrensen har ökat kraven på företags sätt att tillmötesgå konsumenternas efterfrågan, behov samt utvecklandet av långsiktig lojalitet. LÄS MER

  5. 5. Vägen till e-lojalitet : En studie om hur e-handelsföretag arbetar med individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Klara Wallman; Elina Wallén; [2022]
    Nyckelord :E-handel; e-lojalitet; företagsperspektiv; individanpassad marknadsföring; konsumenters inställning;

    Sammanfattning : Möjligheten att samla in stora mängder data för att sedan individanpassa sin marknadsföring kan ha stora fördelar för e-handelsföretag. Det finns även olika faktorer som kan påverka om konsumenter antingen får en positiv eller negativ inställning till marknadsföringen. LÄS MER