Sökning: "fördelar med tvåvägskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fördelar med tvåvägskommunikation.
1. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER
2. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER
3. The building of a value based chain : case study of a global, FSC- and Fairtrade certified sawn wood value chain
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The next frontier of value creation for businesses may lie in finding ways to combine economical, social and environmental sustainability to preserve and protect natural resources. Nowadays, incorporation of sustainability values in core operations is not only seen as a part of sustainable development, but also as a successful strategy for companies. LÄS MER
4. Sociala medier och kundservice: Facebook som kommunikationsmedium
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : I samband med den ökade internetanvändningen har sociala medier blivit en stor del av en del människors vardag. Användandet av sociala medier har inte bara ökat bland privatpersoner utan även företag etablerar sig av olika anledningar på sociala medier. Nu erbjuder i vissa fall företag även kundservice via sociala medier. LÄS MER
5. Syns du inte, finns du inte : En studie av Värmlands image och profil
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Det blir allt viktigare för kommuner, regioner och länder att positionera sig i kampen om presumtiva invånare och investerare. För att konkurrera måste platsens fördelar lyftas fram för målgruppen och det är av största vikt att finnas där målgruppen finns. LÄS MER