Sökning: "fördelar nackdelar QR"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden fördelar nackdelar QR.
1. Minsknig av matsvinn
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Increased amounts of food waste have become a major problem in developed countries. This project is about which IT technology can be useful for reducing food waste. There are several different ways food waste can occur. It can be found in households, grocery stores and restaurants. LÄS MER
2. Mobilt lärande i fritidshemmet : Ett utvecklingsarbete med inriktning IKT inom fritidshemmet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Mitt syfte är att initiera och driva ett utvecklingsarbete med inriktning mot IKT på fritidshemmet. Fokus ligger på hur IKT kan användas inom fritidspedagogiken. Utvecklingsarbetet sker genom att i aktion pröva och utveckla ett antal IKT aktiviteter på fritidshemmet. LÄS MER
3. QR-koden och det handhållna mobila biblioteket. : En fallstudie med fokus på QR-kodens användning inom biblioteksverksamhet.
Magister-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Biblioteken runt om i världen har under de senaste åren arbetat hårt för att hänga med i den mobila kommunikativa utvecklingen. Ett sätt har varit att implementera QR-koder i sin verksamhet men resultaten har varit av varierande slag. LÄS MER
4. QR-koden : ett nytt marknadsföringsverktyg med potential
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: QR-koden – ett nytt marknadsföringsverktyg med potential Författare: Eric Karlsson och Oskar Kristiansson Handledare: Klaus Solberg Søilen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15 hp), VT 2012 Nyckelord: QR-koder, marknadsföringsverktyg, interaktion, incitament, strategi, Quick Response Codes, marknadsföring, print media, smartphones, annonsering, ROI Problemformulering: Hur bör företag använda sig av QR-koder i sina marknadsföringsaktiviteter? Syfte: Syftet med denna uppsats är att, med utgångspunkt i den teoretiska referensramen och en kvalitativ studie av fem svenska företag, kartlägga hur QR-koder bör användas i marknadsföringsaktiviteter. Vidare vill vi identifiera fördelar och nackdelar med QR-koder för att se vilka implikationer ett lyckat respektive misslyckat användande har för företagen. LÄS MER