Sökning: "fördelar nackdelar digitala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden fördelar nackdelar digitala medier.

  1. 11. Digitala enheter - på gott och ont : Mellanstadieeleveers uppfattningar om digitala enheters påverkan på hälsan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Antonia Rundberg Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Beroende; Digitala enheter; Hälsa; Koncentration; Kost; Mellanstadieelever; Motion; Sociala relationer; Stress; Sömn;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att beskriva elevers uppfattningar om digitala enheter kopplat till olika hälsoaspekter. För att undersöka detta samlades data in med hjälp av semistrukturerade, kvalitativa intervjuer av 15 stycken elever i årskurs 6. Eleverna var indelade i par samt en grupp bestående av 3 elever. LÄS MER

  2. 12. Film som didaktiskt verktyg i SO-undervisning med fokus på religion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Frida Larsson; David Bergman; [2019]
    Nyckelord :Didaktiskt verktyg; Dokumentärfilm; Film; SO-undervisning; Spelfilm; Undervisningsfilm;

    Sammanfattning : Vårt mål med uppsatsen är att ge en bild av vad användandet av film i klassrummet kan ha för effekter på elevers lärande i SO-undervisning, med fokus på religion. Vi vill även försöka fylla det tomrum som vi upplever finns i forskningsfältet kring filmens praktiska användning i SO-undervisning. LÄS MER

  3. 13. Digitala Utopier. : En studie om digitalisering & planerarens roll i framtidens digitala städer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emil Samuelsson; Martin Winroth; [2018]
    Nyckelord :Digitalisering; Planering; Planerarens roll; Göteborg;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur planeraren påverkas av digitaliseringsarbetet i Göteborgs Stad, samt hur en framtida digital stad byggs. Vidare undersöks digitaliseringsstrategierna för Göteborg- Stockholm-, och Malmö Stad för att se vad dessa har för likheter och skillnader. LÄS MER

  4. 14. Den nakna sanningen : En kvalitativ studie om vad generation y anser om algoritmers inflytande i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Rainea; Fanny Sundquist; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; individanpassad marknadsföring; varumärkesimage; alogrimter; integritet; generation y;

    Sammanfattning :                     Syfte: Denna uppsats syftar till att undersöka vad generation y anser om algoritmers inflytande på det informationsflöde som når individer genom sociala medier och andra digitala kommunikationsplattformar. Metod: Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som grundar sig i ett abduktivt arbetssätt, vilket kan beskriver som ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER

  5. 15. Digitalisering av reseindustrin : En utmaning eller möjlighet för svenska reseaktörer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nuria Pallin; [2017]
    Nyckelord :Travel agents; digitalization; social media; marketing; travel industry; Reseaktörer; digitalisering; sociala medier; marknadsföring; reseindustrin;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Studiens avsikt är att undersöka hur reseindustrin har påverkats av digitaliseringen genom att studera svenska reseaktörers marknadsföringsstrategier, anpassning till digitaliseringen samt syn på deras framtida roll. Utifrån studiens syfte kommer följande forskningsfrågor att besvaras: Hur marknadsför svenska reseaktörer sig idag? Vilka fördelar och nackdelar ser svenska reseaktörer med digitaliseringen inom reseindustrin? Hur ser svenska reseaktörer på sin framtida roll? Metod Studien är baserad på en kvalitativ undersökning, det empiriska materialet är insamlad genom semistrukturerade intervjuer som har genomförts med fem verksamma reseaktörer i Sverige. LÄS MER