Sökning: "fördelar och nackdelar med förskola"

Visar resultat 21 - 25 av 63 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med förskola.

  1. 21. Fysik i förskolan med barn mellan ett och tre år : En studie utifrån förskollärares arbetssätt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sara Nordh; [2017]
    Nyckelord :Förskola; fysik; naturvetenskap; yngre barn; barn mellan ett och tre år;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att ta reda på hur förskollärare arbetar med fysik tillsammans med barn mellan ett och tre år samt förskollärares tankar om detta arbete. Dessutom studeras vad förskollärarna anser att de har för möjligheter, fördelar, hinder och nackdelar i arbetet med fysik med de yngsta barnen. LÄS MER

  2. 22. Bli stark med TAKK - En studie om förskolans arbete med TAKK

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Erica Kullborg; Therese Jönsson; [2016]
    Nyckelord :ACC; AKK; förskola; Kommunikation; TAKK; Tecken;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att beskriva några pedagogers syn på TAKK i förskolan samt att se hur och varför de väljer att arbeta med det, i de två förskolor som vi gjort studien på. Vi har också valt att undersöka vilka för- och nackdelar det eventuellt kan finnas med TAKK. LÄS MER

  3. 23. Lärplattan som ett språkutvecklande verktyg : En sudie om pedagogernas tankar om och vilka strategier som de använder för att lärplattan ska kunna fungera som ett språkutvecklande verktyg i förskolans verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Fridlund Jennifer; [2016]
    Nyckelord :language development; digital tool; preschool.; ICT; the digital notepad; strategies; thoughts; Barns språkutveckling; digitalt verktyg; förskola; IKT; lärplatta; strategier; tankar;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the pedagogue´s thoughts about and which strategies the pedagogue´s use to make the digital notepad work as an language development tool in preschool´s daily activities. The study has three questions 1) Which conditions do the pedagogue´s need to be able to use digital notepads as a language development tool in preschool´s daily activities? 2) In which occasions can the digital notepad be used as a language development tool in preschool’s daily activities? 3) What advantages / disadvantages do pedagogues see when using the digital notepads as a language development tool in preschool´s activities. LÄS MER

  4. 24. Åldersintegrerade och åldershomogena barngrupper i förskolan : - En intervjustudie om hur två personalgrupper ser på gruppsammansättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :André Juhlin; Chris Gunnarsson; [2016]
    Nyckelord :Åldershomogena; åldersintegrerade; förskola; barngrupper;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka personalens syn på åldershomogena och åldersintegrerade barngrupper i förskolan. Strukturerade och direkta intervjuer har genomförts med sju förskollärare och tre barnskötare. LÄS MER

  5. 25. Identifiera svårigheter i barns språkutveckling --En fenomenologisk studie om screening och språkligt arbete i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linda Westlund; Gunhild Larsson; [2016]
    Nyckelord :Bedömning; förebyggande språkarbete; förskola; samarbete; screening; språkutveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstrakt Larsson, Gunhild & Westlund, Linda (2016).Identifiera svårigheter i barns språkutveckling – En fenomenologisk studie om screening och språkligt arbete i förskolan.(Identify difficulties in children's language development - A phenomenological study on screening and linguistic work in preschool). LÄS MER