Sökning: "fördelar och nackdelar med lojalitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med lojalitet.

  1. 1. “Man är ju sig själv men ska samtidigt ha företagets värderingar inom sig och runt sig när man jobbar” : En kvalitativ studie om värderingsstyrning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Felicia Lööke; Hanna Olai; [2024]
    Nyckelord :Värderingsstyrning; Organisationskultur; Normativ styrning; Organisationskontroll; Identitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att utforska och förstå anställdas upplevelser av ett värderingsstyrt konsultbolag. Fokus ligger på värderingsstyrningens interaktion med organisationskultur och identitet. LÄS MER

  2. 2. Stig ombord på det digitala skeppet - Hur påverkas organisationssocialiseringen av en digital onboardingprocess?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Johanna Rise; Lina Bomke; [2021]
    Nyckelord :Onboarding process; organizational socialization; digitization; digital transformation; communication channels; employee engagement; motivation; Onboardingprocess; organisationssocialisering; digitalisering; digital transformation; kommunikationskanaler; medarbetarengagemang; motivation;

    Sammanfattning : Vid varje nyanställning sker en introduktion för nyanställda, en så kallad onboarding. Onboardingprocessen är en viktig process som, om den genomförs korrekt, kan generera att nyanställda lättare förstår sin roll, får ökad motivation till dagligt arbete och känner en högre lojalitet till sina medarbetare. LÄS MER

  3. 3. Inköpsmetoders roll inom B2B-relationer : En kvalitativ studie om inköpsmetoders påverkan på B2B-relationer inom mode- och textil detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ara Uthman; Ludwig Jernberg; [2020]
    Nyckelord :B2B relationships; traditional procurement; digital procurement; retail; supplier.; B2B-relationer; traditionella inköp; digitala inköp; detaljist; leverantör.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att undersöka i vilken utsträckning svenskamodedetaljister använder sig av digitala inköpsmetoder och hur de förhåller sig gentemot traditionella inköpsmetoder. Även vad detaljister ser för fördelar och nackdelar med olika inköpsmetoder, vilka inköpsmetoder de föredrar samt hur dessa påverkar relationen mellandetaljist och leverantör. LÄS MER

  4. 4. Nystartade aktiebolags motiv till frivillig revision –En kvantitativ studie av små aktiebolag i Göteborgsregionen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Simonsson; Maria Voigt; [2016-01-27]
    Nyckelord :Frivillig revision; revision; revisor; motiv till revision; revisionsplikt; nystartade aktiebolag; nystartade företag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Sedan den 1 november 2010 är det inte längre obligatoriskt för små aktiebolag i Sverige att bli granskade av en revisor. De flesta företagen har efter avskaffandet av revisionsplikten valt att välja bort att använda sig av en revisor och både fördelar och nackdelar med detta val har diskuterats flitigt. LÄS MER

  5. 5. Värdering av varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Andreas Carlin; Patrik Nordlander; [2009]
    Nyckelord :Brand; brand valuation; valuation method; relief from royalty; Varumärke; varumärkesvärdering; värderingsmetod; relief from royalty;

    Sammanfattning : Background: The trademark is something that surrounds us almost all the time wherever we are. Studies show that brands are becoming increasingly more and more important and that it is important to have a strong trademark. This may be a reason for acquisitions. LÄS MER