Sökning: "fördelar och nackdelar med reklam"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade orden fördelar och nackdelar med reklam.

  1. 6. Kritiska framgångsfaktorer vid outsourcing av sociala medier : En fallstudie om faktorer som påverkar resultatet vid outsourcing

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Jenny Andersson; [2017]
    Nyckelord :sociala medier; outsourcing; marknadsföring; kreativa konsumenter;

    Sammanfattning : Sociala medier är en del av vår vardag och för många företag är sociala medier ansiktet utåt. Sociala medier fungerar inte som traditionell reklam eller annonsering och därmed krävs det en hel del från företagen i form av tid, resurser, kunskap och engagemang. LÄS MER

  2. 7. Marketing Mix Modelling from the multiple regression perspective

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ecaterina Mhitarean; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The optimal allocation of the marketing budget has become a difficult issue that each company is facing. With the appearance of new marketing techniques, such as online advertising and social media advertising, the complexity of data has increased, making this problem even more challenging. LÄS MER

  3. 8. Att starta ett eget företag - Hur gör man?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Atosa Majd; [2011-03-02]
    Nyckelord :affärsidé; ekonomisk planering; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte med mitt arbete var att undersöka hur man ska göra för att starta ett eget företag, vilka problem som kan uppstå under resans gång och vilka fördelar och nackdelar som det är med att driva en egen verksamhet. Uppsatsen påbörjades år 1997. LÄS MER

  4. 9. KESO - en allmän benämning för produkten cottage cheese : Vilka för- och nackdelar uppstår för innehavaren när dess varumärke blir en allmän benämning för en produktkategori?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :AnnaKarin Hylander; Elin Rydenbäck; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva för- och nackdelar som uppstår för en varumärkesinnehavare då dennes varumärke, utav konsumenter, har kommit att uppfattas som en allmän benämning av en produktkategori. Även orsaker till fenomenet samt förebyggande åtgärder kommer att beröras. LÄS MER

  5. 10. Att investera i kreativitet istället för pengar

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Gustav Asplind; Sandra Rundqvist; [2009]
    Nyckelord :Kreativitet; Gerillareklam;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar dagens mediala samhälle där det blir allt svårare för marknadskommunikatörer att nå ut med sitt budskap och skapa en mening hos mottagarna. De som lever i dagens samhälle har utvecklat en reklambarriär som gör att vi inte längre uppmärksammar reklam så som vi gjorde för ett antal år sedan. LÄS MER