Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Rörelseintegrerad engelskundervisning : En litteraturstudie om rörelseintegrerade arbetsformer och dess påverkan på elevers språkkunskaper i årskurs F-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Fredriksson; Olivia Ingvarsson; [2021]
    Nyckelord :rörelse; rörelseintegrerade arbetsformer; förkroppsligat lärande; engelskämnet; årskurs F-6;

    Sammanfattning : Elever ska i grundskolan uppleva fysisk aktivitet och rörelse under hela skoldagen. Detta ställer krav på samtliga pedagoger inom skolans verksamhet och inte endast på lärare inom idrottsämnet. LÄS MER

  2. 2. Rättsliga former för finansiering av Public Service - från licensavgift till skattefinansiering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Joakim Lundin; [2019]
    Nyckelord :Skatterätt; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Redan långt före omläggningen till en skattefinansiering av public service fördes diskussioner rörande verksamhetens framtidsförutsättningar, mot bakgrund av den tekniska utvecklingen på området. I ett lagförslag 2005 gällande förändringar i den dåvarande radio- och TV-lagen fördes argument för att public service borde finansieras via skattemedel, för att garantera en långsiktig och trygg finansiering. LÄS MER

  3. 3. Att använda storytelling i reklamfilm - bra eller dåligt? : Unga konsumenters uppfattning av reklamfilm med storytelling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Larsson; Rebecca Parwén; [2018]
    Nyckelord :Marketing; consumer; commercial; storytelling; consumer perception; Marknadsföring; konsument; reklamfilm; storytelling; konsumentuppfattning;

    Sammanfattning : Storytelling är ett sätt att utforma reklam på där en historia berättas i syfte att förbättra konsumenters uppfattning av ett företag eller varumärke. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och ge sina konsumenter en upplevelse. LÄS MER

  4. 4. TV-reklamens utveckling i en föränderlig tid : En studie i hur digitaliseringen i form av sociala medier och streaming har påverkat TV-reklamens betydelse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Donika Morina; Sabina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Advertising; TV; Social Media; Streaming; Consumer Perspective; Reklam; TV; Sociala Medier; Streaming; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Forskningsfråga och syften Studiens forskningsfråga är följande:   Hur har reklam på sociala medier och på streamingsajter förändrat den traditionella TV-reklamens betydelse ur ett kundperspektiv?   Utifrån forskningsfrågan har studiens tre delsyften utformats, vilka är att: undersöka TV-reklamens relevans idag, analysera och klargöra fördelar och nackdelar med TV-reklam jämfört med reklam på sociala medier och streamingsajter, redogöra för hur streamings utveckling påverkat konsumenternas TV-tittande. Metod Studien har en kvalitativ forskningsmetod som grund. LÄS MER

  5. 5. Tänk utanför det fyrkantiga ögat : En studie kring spelens fördelar och nackdelar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Max Lemon; [2017]
    Nyckelord :Spel Virtuellt Utvecklande Färdigheter Multimodalt;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur vi påverkas och utvecklas av TV- eller datorspelande. Genom multimodala tekniker, fokusgruppsforskning och autoetnografiska tekniker har jag funnit att spelandet förändrar spelaren både positivt och negativt. Genom olika spelgenrer utvecklar spelaren olika färdigheter. LÄS MER