Sökning: "fördjupning marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden fördjupning marknadsföring.

  1. 1. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Karlsson; Felicia Ericsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  2. 2. Instagrams påverkan på män och kvinnor : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Felicia Ericsson; Lisa Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; social media; gender; women; men; consumer behavior; buying behavior; impact; influencer marketing; commercial; Instagram; sociala medier; genus; kvinna; man; konsumtionsbeteende; köpbeteende; påverkan; influensers marketing; reklam;

    Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER

  3. 3. Coworking-organisatörers värdeerbjudande : Hur platsen utformas av coworking-organisatörer för att underlätta och förbättra hyresgästernas företagsverksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Rudbäck; Erik Odin; [2019]
    Nyckelord :coworking; coworking-organisatörer; plats; värdeerbjudande; interaktioner; flexibla arbetsplatser; fastighetsbranschen; industriell marknadsföring.;

    Sammanfattning : Platsens betydelse för att främja värdeskapande förbises ofta inom industriell marknadsföringslitteratur, men även hur organisatörer inom coworking utformat platsen för att föreslå ett värdeerbjudande till kund. Organisatörer inom coworking har uppkommit som ett svar på marknadens krav på flexibilitet i utformning av plats. LÄS MER

  4. 4. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Rasmus Tyft; [2017]
    Nyckelord :Servicescape; Service experiences; Service quality; Students; Price sensitivity; Service value; Servicelandskap; Serviceupplevelser; Servicekvalité; Studenter; Priskänslighet; Servicevärde;

    Sammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER

  5. 5. Under ytan : hur designa naturpool för privat trädgård?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Nilgun Fernehall; [2017]
    Nyckelord :vatten; baddamm; ekologisk pool; biologisk rening; vattendesign; vattenväxter; vattenträdgård;

    Sammanfattning : Det här arbetet undersöker naturpooler, ett begrepp som jag kom i kontakt med under kursen företagsekonomi andra året på trädgårdsingenjörprogrammet, då vi skulle ha en fiktiv affärsidé att arbeta med. I jakten på inspiration till trädgårdsprojekt hittades en ny värld. Världen med naturpooler. LÄS MER