Sökning: "företag allianser"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden företag allianser.
1. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER
2. Assessing partnerships to reach customers in water-stressed regions
Magister-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Water has been classified as an increasingly stress resource, according to the last World Water Development Report. Concerns about clean drinking water and water sanitation are also focal points of the Sustainable Development Goals (SDGs). LÄS MER
3. Ledarskapets roll i strategiska allianser : En kvalitativ branschöverskridande studie på sex företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In order for companies to be able to reach the global market more easily and to meet customers’ expectations, strategic alliances have increased. Strategic alliances form when two or more companies decide to cooperate to reach a higher strategic purpose, which they cannot do individually. LÄS MER
4. Strangers with benefits : En kvalitativ studie av allianser och dess betydelse för ett mindre svenskt företag på den internationella marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den fortgående internationaliseringen medför att allt fler företag undersöker de olikatillvägagångssätt som finns för en så lyckad internationaliseringsprocess som möjligt.Eftersom den digitala informationstekniken utvecklats har det blivit enklare attkommunicera med omvärlden, vilket har hjälpt företag med mindre ekonomiskaförutsättningar att enklare kunna ta sig in på nya marknader som tidigare legat utomräckhåll. LÄS MER
5. Energieffektivisering och beslutsfattande inom fastighetsbranschen : En studie av hur ett energibolag kan bistå fastighetsägare
Master-uppsats, KTH/Tillämpad termodynamik och kylteknikSammanfattning : I Sverige står byggnader för nästan 40 procent av den totala energiförbrukningen och energibesparingspotentialen är enorm. Samtidigt dyker det upp mängder med aktörer som vill hjälpa fastighetsägare att energieffektivisera och allt fler energitjänster introduceras till marknaden. LÄS MER