Sökning: "företag då och nu"
Visar resultat 11 - 15 av 509 uppsatser innehållade orden företag då och nu.
11. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER
12. Mellan lantbrukare och entrecôte : en jämförelsestudie om aktörer i livsmedelskedjan för köttprodukter i Uppsala län
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Livsmedelsproduktion i Sverige har aldrig varit så aktuell som nu. Samtida kriser ökar medvetenheten om sårbarheten i den svenska livsmedelskedjan. Sedan 2017 har Sverige en livsmedelsstrategi för att öka den svenska livsmedelsproduktion. LÄS MER
13. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER
14. OEE som verktyg för att förbättra prestanda och hållbarhet : En fallstudie på ett svenskt SME-företag inom plastindustrin
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Den tillverkande industrin har under de senaste årtionden sett en utveckling i hög grad som följd av den globala teknologiutvecklingen. Detta har lett till framväxten av Industri 4. LÄS MER
15. Hur anpassar den svenska dagligvaruhandeln sin affärsmodell till en ökad E-handel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom dagligvaruhandel år 2021 utgjorde e-handeln 5,8 av procent den totala marknadsandelen. Dagligvaruhandeln är en av de branscher med lägst andel e-handel, detta gör att e-handeln förväntas fortsatt ha hög tillväxt, där det prognostiseras att e-handel kommer att utgöra mellan 12-18 av försäljning inom dagligvaruhandel år 2030. LÄS MER