Sökning: "företag förr"
Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden företag förr.
1. Framgångsfaktorer för enanvändarcentrerad företagskultur : En fallstudie av hur olika faktorer påverkar enanvändarcentrerad företagskultur under en agilsystemutvecklingsprocess av digitala produkter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Att involvera UX (”User Experience”) i ett tidigt skede i en agil systemutvecklingsprocess avdigitala produkter och tjänster har visat sig vara en framgångsfaktor för företag. Företag inseri allt högre grad affärsvärdet av att involvera användare. LÄS MER
2. Hållbarhet och systematisk risk : En kvantitativ studie om ESG och betavärde ur ett europeiskt och amerikanskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Trenden med hållbara investeringar har vuxit sig starkare och intressenter ställer krav på etiskt företagande och söker möjligheter till hållbara investeringar. Fenomenet ESG, miljö (E), sociala aspekter (S) och bolagsstyrning (G), är ett av få medel som bedömer och jämför hållbart företagande. LÄS MER
3. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER
4. Ekonomers förändringsbenägenhet inom redovisningsyrket : Med fokus på redovisningssystem
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Digitaliseringen är en pågående förändringsprocess där digitalisering beskrivs som förvandlingen från analoga arbetsrutiner till digitala. Inom redovisningsyrket är digitaliseringen avgörande för att behålla marknadsandelar och upprätthålla en konkurrenskraftig position. LÄS MER
5. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER