Sökning: "företag förr"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden företag förr.

  1. 1. Framgångsfaktorer för enanvändarcentrerad företagskultur : En fallstudie av hur olika faktorer påverkar enanvändarcentrerad företagskultur under en agilsystemutvecklingsprocess av digitala produkter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Malin Grandin; [2024]
    Nyckelord :UX; User experience; user centred; organization culture; UX-maturity; design; silo; agile system development; UX; användarcentrering; organisationskultur; UX-mognad; design; silo; agilsystemutveckling;

    Sammanfattning : Att involvera UX (”User Experience”) i ett tidigt skede i en agil systemutvecklingsprocess avdigitala produkter och tjänster har visat sig vara en framgångsfaktor för företag. Företag inseri allt högre grad affärsvärdet av att involvera användare. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhet och systematisk risk : En kvantitativ studie om ESG och betavärde ur ett europeiskt och amerikanskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Niklas Lönn; Lovisa Veenstra; [2023]
    Nyckelord :sustainable investments; systematic risk; investments; ESG; environmental; social; governance and geographical differences; hållbara investeringar; systematisk risk; investering; ESG; miljö; socialt ansvar; bolagsstyrning; regionala skillnader;

    Sammanfattning : Trenden med hållbara investeringar har vuxit sig starkare och intressenter ställer krav på etiskt företagande och söker möjligheter till hållbara investeringar. Fenomenet ESG, miljö (E), sociala aspekter (S) och bolagsstyrning (G), är ett av få medel som bedömer och jämför hållbart företagande. LÄS MER

  3. 3. Från ord till handling: bakom konsumenternas gröna fasad : En studie om gapet mellan attityd och handling inom den svenska klädindustrin.

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landén; Nazmee Noor; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Attitude-Behavior Gap ABG ; Consumer behavior; Clothing industry; Sustainability; Ethical consumtion;

    Sammanfattning : The subject of sustainable development is growing in relevance, and never before has research on the subject been as essential. Research shows that the globalization of the clothing industry has a significant impact on both climate and society. LÄS MER

  4. 4. Ekonomers förändringsbenägenhet inom redovisningsyrket : Med fokus på redovisningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Jennifer Jansson; Malin Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; Förändring; Förändringsbenägenhet; Barriärer; Redovisningssystem; Ekonomer; Digitalisering; Förändring; Förändringsbenägenhet; Barriärer; Redovisningssystem; Ekonomer;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en pågående förändringsprocess där digitalisering beskrivs som förvandlingen från analoga arbetsrutiner till digitala. Inom redovisningsyrket är digitaliseringen avgörande för att behålla marknadsandelar och upprätthålla en konkurrenskraftig position. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER