Sökning: "företag instagram"

Visar resultat 1 - 5 av 213 uppsatser innehållade orden företag instagram.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Hur framställs ett riskfyllt arbete under osäkra tider? : En kvalitativ studie om hur militäryrket framställs i Försvarsmaktens externa kommunikation på Instagram för att rekrytera under osäkra tider

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Clara Friberg; Frida Johansson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; militäryrket; marknadisering; kundorientering; företagsidentitet; biomakt; Instagram; rekryteringskommunikation; narrativ analys;

    Sammanfattning : Den 24 februari 2022 invaderade Ukraina Ryssland och den 18 maj 2022 ansökte Sverige om medlemskap i NATO. Detta är två faktorer med stor påverkan på det svenska försvaret och något som skulle kunna påverka deras rekrytering. LÄS MER

  3. 3. Du kan inte lura ett barn, eller? - En undersökning om barns skydd vid personifierad onlinereklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Tomasine Cooper Ellhammar; [2023]
    Nyckelord :onlinereklam; MFL; GDPR; LEK; Barnkonventionen; DSA; TikTok; EU-kommissionen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : With the development of digitalization, personalized online advertising has grown worldwide. This means that companies, through so-called Cookies, collect personal data about the consumer to then create online advertising based on the consumer's interests. LÄS MER

  4. 4. Oavsiktlig marknadsformning? : En kvalitativ studie av svenska livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alice Axelman; Sofia Nilsson; [2023]
    Nyckelord :marknadsformning; prisförändringar; reaktioner; marknadsföring; instagram;

    Sammanfattning : Den svenska livsmedelsmarknaden har under början av 2023 genomgått faser där priserna först har höjts och sedan har sänkts. Studien syftar till att undersöka om livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar kan resultera i så kallad oavsiktlig marknadsformning. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier ur ett B2B-perspektiv : En kvalitativ studie om sociala medieplattformars roll för SME:s utveckling av affärsrelationer på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jamila Askar; Mostafa Khavari; [2023]
    Nyckelord :Sociala medieplattformar; Facebook; Instagram; LinkedIn; B2B; Relationer; Nätverk; Ties; Internationalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett centralt fenomen för vår samtid där framväxten av digitala plattformar bland annat påverkat hur företag interagerar med varandra. Syftet med denna studie är att undersöka om skapandet av nya relationer mellan företag underlättas genom användandet av sociala medieplattformar, samt vilken typ av relation som dessa plattformar ger upphov till. LÄS MER