Sökning: "företag marknadsplan"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden företag marknadsplan.

  1. 1. The use of marketing within Swedish football : A qualitative and comparative study between clubs in Allsvenskan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Namroud Sizar; Nilsson Emilia; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Over the years, football clubs have been transformed into companies that need a well-thought-out marketing plan. The most appropriate marketing strategies are implemented to achieve success in a market that has undergone a digital and global transformation. There are constantly new ways for businesses to market themselves. LÄS MER

  2. 2. A customer-centric evaluation of a smart manufacturing concept : Development of a continuous improvement strategy for improving the productivity of a small and medium-sized enterprises

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Laufey Benediktsdóttir; [2019]
    Nyckelord :Smart manufacturing; customer value; key performance indicator; data analysis; continuous improvement; Smart tillverkning; kundvärde; nyckeltal; dataanalys; ständig förbättring;

    Sammanfattning : Nytt AB is a startup focusing on simplifying the concept of smart manufacturing to small and medium-sized companies providing an add-on machine monitoring solution for data analyzing. The product is currently under development with the final product soon to be launched. In the next phase of Nytt AB, a marketing plan has to be strategized. LÄS MER

  3. 3. Enhancing Brand Equity for B2B SME through Social Media : An exploratory descriptive research

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Filip Martinelle; [2017]
    Nyckelord :Social media; Brand equity; customer-based brand equity; Small and medium-sized enterprises SME ;

    Sammanfattning : Through our smartphones, the access to information is higher than ever before. Social media has revolutionized the communication landscape in how we share information and communicate to each other. LÄS MER

  4. 4. Affärsplaneringsprocessen : Hur fungerar den i en anslagsdriven verksamhet?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Mattias Bouvin; Gustaf Carlsson; Markus Ekberg; [2012]
    Nyckelord :Affärsplanering; Jägersro;

    Sammanfattning : Affärsplanering kan ge många fördelar då det får företaget att gå igenom sin verksamhet. Dagens teori angående affärsplanering inriktar sig ofta på företag som verkar i marknadsmässig konkurrens vilket medför att den skulle kunna vara mindre lämpad för företag som befinner sig i andra situationer. LÄS MER

  5. 5. Modell för analys och förbättring avförsörjningskedja med hänsyn till ett supply chain- och marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Christoffer Svensson; Tobias Matsson; [2012]
    Nyckelord :Logistik; Marknadsföring; Marknadsplan; supply chain management; modell; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Logistik kan bidra till kostnadsbesparingar bland företag vid användning av resurser, utöver det så kan en framgångsrik logistik ge företag fördelar när det handlar om att skapa värde åt kund. Vid marknadsföring så kan logistik även ha en stor inverkan på hur bra slutresultatet blir (Fuller et al., 1993). LÄS MER