Sökning: "företag och deras strategier"
Visar resultat 21 - 25 av 425 uppsatser innehållade orden företag och deras strategier.
21. Establishing the Interlinkages between Sustainable Development Goals (SDGs) and Energy projects
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The pursuit of Sustainable Development Goals (SDGs) requires a transformative approach to energy systems, focusing on cleaner, reliable, and affordable energy services. This pursuit of achieving the SDG 7 goal of universal access to affordable and clean energy, can have numerous positive and negative implications on all other SDGs and their targets. LÄS MER
22. Negativa spänningar! En kvalitativ studie av affärsrelationer efter implementeringen av miljöledningssystem
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka negativa spänningar som kan uppstå iaffärsrelationer vid införandet av ett miljöledningssystem i ett företag, och hur de kan uppstå.Tillämpningen av hållbara strategier kan visa sig ha negativa effekter på affärsnätverk, vilketpå lång sikt kan skada, försvåra eller till och med bryta affärsrelationer. LÄS MER
23. Managing supply risks post pandemic : Understanding gaps in organizational decision-making and proposing a tool to manage differences
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Effective supply chain risk management has become crucial for companies as supply chains have become more complex and integrated due to decades of globalization. The outbreak of the Covid-19 pandemic has highlighted the fragility of global supply chains and the necessity of manufacturing companies to have a robust supply chain in order to be resilient towards supply chain disruptions. LÄS MER
24. Resurseffektiv produktion i tillverkande företag : Med fokus på förebyggande underhåll
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : För att förbli konkurrenskraftig och möta växande marknadskrav finns det ett ökande krav på produktionseffektivitet inom tillverkningsindustrin. För att säkerställa och hålla maskiner och annan utrustning i gång är deras underhåll en förutsättning. LÄS MER
25. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum: 2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29 Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi. Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring, Visuellt innehåll. LÄS MER