Sökning: "företag som inte marknadsför sig"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden företag som inte marknadsför sig.

  1. 1. Kreditbetygen i fokus : En studie om kreditbetygens inverkan på kommersiella fastighetsbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Elvira Petersson; Oskarsson Mikaela; [2023]
    Nyckelord :CRA; EBITDA; ESMA; Internalisering; Investment-grade; Investment-grade företag; Kreditbetyg; Kreditvärdighet; Kreditvärderingsinstitut; S P; SEC; Speculative grade;

    Sammanfattning : Kreditvärderingsinstituten marknadsför sig som oberoende aktörer som ska vägleda investerare att övervinna informationsasymmetrier på kapitalmarknaden. Kreditvärderingsinstituten har på det sättet skaffat sig en framträdande roll på kapitalmarknaden. LÄS MER

  2. 2. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas konsumenter av kreditmarknadsföring i sociala medier? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Joanna Kauppi; [2022]
    Nyckelord :Yngre konsumenter; Krediter; Konsumtionskrediter; Samlingslån; Sociala medier;  Influencers; Personifierad direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : De senaste tio åren har svenskarnas skuldsättning till följd av konsumtionskrediter tredubblats (Sveriges Konsumenter 2021). Samtidigt lägger kreditbolagen allt mer pengar på marknadsföring. Sedan 2010 har finanssektorns investeringar i marknadsföring ökat med cirka 423 procent enligt Kantar Sifo Reklammätningar (Resumé Insikt 2021). LÄS MER

  5. 5. Vi marknadsför vår arbetsplats : En nyanserad syn av employee advocacy via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Zoe Rundkvist; Marisol Nilsson Lopez; [2022]
    Nyckelord :Employee advocacy; social media; media agency; employee; CEO; social exchange theory; Employee advocacy; sociala medier; mediebyråer; medarbetare; VD; social exchange teorin;

    Sammanfattning : I Sverige har det främst undersökts synen på employee advocacy utifrån organisationens engagemang samt strategisk användning av konceptet. Den här studien undersöker det svenska perspektivet på employee advocacy via sociala medier. LÄS MER