Sökning: "företag sponsring"
Visar resultat 6 - 10 av 113 uppsatser innehållade orden företag sponsring.
6. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER
7. Incitament till sponsring av längdskidåkare : En jämförelse mellan företag inom och företag utanför sportbranschen
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : .... LÄS MER
8. Sponsringens effekter : Utifrån investeringar i SHL-arenor
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Studien syftar till att beskriva företags syn på idrottssponsring och hur effekterna av den mäts och värderas. Studien syftar även till att beskriva sponsorers och rättighetsinnehavares syn på problematiken kring att sätta ett monetärt värde på de immateriella effekterna sponsringen bidrar med. LÄS MER
9. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER
10. Sponsring inom idrott ur ett företagsperspektiv : En studie om fyra svenska företag som ägnar sig åt idrottssponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : A lot has happened to the Swedish sport landscape over the years, especially in regards to commercialization and professionalization processes. A result of this development is that many companies today want to be associated with sports and therefore choose to invest large parts of their marketing budget in sports sponsorship. LÄS MER