Sökning: "företag webbplats"

Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden företag webbplats.

  1. 1. Arbetsprocessen vid konverteringsoptimering : En dokumentation av hur man omvandlar sina besökare till kunder

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jesper Nyberg; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; konverteringsgrad; konverteringsfrekvens; konvertering; webbanalys; webbanalysverktyg; Google Analytics; Google Optimize; Hotjar; A B-tester;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker fenomenet konverteringsoptimering på uppdrag av ett företag, för att ta reda på hur man kan arbeta för att öka sin konvertering, och därigenom även sin lönsamhet. Syftet med detta uppsatsarbete har varit att utföra en dokumentation av arbetsprocessen bakom konverteringsoptimering. LÄS MER

  2. 2. Målfokuserad webbdesign vid konverteringsoptimering

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Olivia Virgin; [2023]
    Nyckelord :Konverteringsoptimering; Konverteringsgrad; A B-test; Webbdesign;

    Sammanfattning : Då ett företags webbplats är ansiktet utåt till kunder och en kanal som ska generera värdeför företaget så är det viktigt att dess innehåll och dess design är genomtänkt och möter användarnas behov. Konverteringsoptimering handlar om att omvandla en besökare till kund, vilket leder till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alice Eriksson; [2023]
    Nyckelord :CDA; Zalando; LGBTQIA ; hegemony; ideology; marketing; neoliberalism; pink washing; woke capitalism; Kritisk diskursanalys; Zalando; HBTQIA ; hegemoni; ideologi; nyliberalism; woke capitalism; pinkwashing;

    Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER

  4. 4. “Det borde en seende också förstå att det inte funkar” : En studie om tillgänglighet för synskadade i grafiskt material.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sofia Hall; Lina Sandén; [2023]
    Nyckelord :Graphic identity; information design; UX design; accessibility template; WCAG; corporate identity; visual communication; usability test; design; Grafisk profil; informationsdesign; UX-design; tillgänglighetsmall; WCAG; företagsidentitet; visuell kommunikation; användbarhetstest; formgivning;

    Sammanfattning : I takt med teknologins utveckling växer även klyftan mellan visuellt innehåll och synskadade användare, då visualitet är den primära källan för informationsdesign. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur en designer kan anpassa sin design och designprocess för att öka inkluderingen och minska kunskapsluckan. LÄS MER

  5. 5. Decentralized Web Hosting : A comparative analysis of decentralized- and centralized web hosting

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Joel Olofsson; Oskar Rubensson; [2022]
    Nyckelord :IPFS; Hypercore Protocol; Decentralized network; Website; Web hosting; Peer-to-Peer; Client-server; IPFS; Hypercore Protocol; Decentraliserade Nätverk; Webbsidor; Webb Publisering; Peer-to-Peer; Client-server;

    Sammanfattning : Publisering av webbplatser sker traditionellt i ett centraliserat nätverk där en webbserver distribuerar webbplatsens filer till sina klienter. Detta gör det möjligt för större företag eller regeringar att välja vilket innehåll som ska visas och tar bort den frihet som World Wide Web ursprungligen medförde. LÄS MER