Sökning: "företag-mot-företag"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet företag-mot-företag.
1. Hur digital innehållsmarknadsföring utformas vid marknadstillväxt : En kvalitativ studie om särdrag i digital innehållsmarknadsföring gentemot företag på en växande marknad
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker hur digital innehållsmarknadsföring utformas på en växande företag-mot-företag marknad i syfte att få en större förståelse för särdrag och utformning i detta specifika sammanhang. Vidare studerades implikationer angående möjligheten att digital innehållsmarknadsföring kan hjälpa företag som riktar sig mot andra företag att växa och ta marknadsandelar. LÄS MER
2. Informationsflöde i en Supply Chain Management-kedja - modell och analys av en praktisk kedja
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Supply Chain Management innebär styrande av leveranskedjor. En leveranskedja består av leverantörer, tillverkare, distributörer och återförsäljare. I dagsläget bör marknadskonkurrensen vara mellan olika leveranskedjor och inte företag mot företag. LÄS MER