Sökning: "företagare personlighet"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden företagare personlighet.
1. Holländares emigration till Sverige: "Vi kommer alltid att vara immigranter"
Kandidat-uppsats, Filosofiska fakulteten; Avdelningen för kulturvetenskaper, KVASammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka kontinuitet och förändring i holländares identitet(er) när de flyttar till Sverige. Teorier kring identitet och förändring/förhandling appliceras på empiri som framkommer ur intervjuer med fyra holländska informanter som har emigrerat till Sverige. LÄS MER
2. Ett litet steg för bokföringen,men ett större för småföretagarna : En studie om e-bokföring i småföretag
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Inledning: I bakgrunden beskrivs att det blir vanligare att företag flyttar över affärssystem till molntjänster; vilket innebär att de har åtkomst till programmen via Internet. Vidare förklaras att det finns skillnader mellan små och stora företag, att i småföretag är företagsledaren en central person, där dennes personlighet, intresse och kunskaper är avgörande för företaget. LÄS MER
3. Världen som lekplats : bortom myten om den gode entreprenören
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : I denna studie kommer vi att forska om entreprenörskap. Vi går igenom vad som kännetecknar en entreprenör och vad som skiljer en entreprenör från en vanlig företagare. Olika entreprenörer skapar olika produkter i olika branscher. LÄS MER
4. Faktorer som förklarar innovativt beteende hos medarbetare
Kandidat-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : I en föränderlig värld är det viktigt att snabbt möta skiftande krav och att medarbetare är initiativrika, menar både företagare och forskare. Medarbetare som gör mer än plikten kräver och tar egna initiativ, uppvisar Innovative Work Behaviour (IWB). LÄS MER
5. Svenska idrottskvinnor i reklamens värld
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Efter att ha spenderat tid på att syna reklamer av olika slag slogs vi av att en stor del av reklamutbudet idag anspelar på sex och flertalet av dessa reklamer innehåller kvinnliga modeller som i stor utsträckning objektifieras. De reklamer som vi tyckte tydligast bröt mönstret från att objektifiera kvinnan enligt de traditionella normerna var de reklamer där idrottstjejer representerade företag och produkter. LÄS MER