Sökning: "företagens sociala nätverk"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden företagens sociala nätverk.

  1. 1. Global Playground : En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier 

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anna Droga; Sara Hamrin; Alma Olsdotter; [2021]
    Nyckelord :Born Global; Internationalisering; Nätverk; Sociala medier; Mäklarbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum   2021-01-21 Nivå   Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare Anna Droga  Sara Hamrin  Alma Olsdotter   940725   970430   960817 Handledare Kerstin Nilsson Nyckelord Born Global, Internationalisering, Nätverk, Sociala medier, Mäklarbranschen Titel  Global Playground  En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier.  Forsknings    Hur använder Born Globals nätverk som en resurs under etableringsåren? frågor                 Hur använder Born Globals digitala redskap i form av sociala medier för att  skapa sociala medier band under etableringsåren? Syfte  Studien syftar till att öka förståelsen för hur Born Globals använder sig av  sociala medier och nätverk under etableringsåren. LÄS MER

  2. 2. De inkuberade företagen - Är det värt det? : En jämförande studie om inkuberade företags förväntningar samt upplevelser av en Inkubator.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Filip Möcander; [2020]
    Nyckelord :Business incubation; Incubation process; Social network in business; Business trust; Start up business; Business network.;

    Sammanfattning : Bakgrund: En inkubator är ett entreprenöriellt utvecklingsprogram för nystartade företag med utgångspunkt att effektiva deras uppstartsprocess. Företag ingår i en inkubation under en tidsbestämd period där de erbjuds affärsutveckling och rådgivning. De agerar i inkubatorns kontorslokaler tillsammans med andra inkuberade företag. LÄS MER

  3. 3. Coworking ur ett projektledarperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sten Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Kollaborativt arbete; Socialt Stöd; Praktikaliteter och Projektledning;

    Sammanfattning : Globalisering och projektifiering har splittrat företagens fasta, homogena struktur. Detta, i kombination med förbättrade digitala möjligheter, har gjort att projektledare kunnat arbeta hemifrån, på distans i virtuella team, utanför det traditionella kontoret. LÄS MER

  4. 4. Har de sociala nätverken betydelse för företags tillgång till finansiering? : En analys baserat på bankers arbetssätt avseende kreditbedömning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Anna Nguyen; [2017]
    Nyckelord :credit assessment; quantitative analysis; qualitative analysis; social network; corporate finance; Kreditbedömning; kvantitativ analys; kvalitativ analys; sociala nätverk; företagsfinansiering;

    Sammanfattning : Studier antyder att kreditbedömningsprocessen hos banker har förändrats över tiden. Numera baseras bedömningen till största del på datoriserade system, vilket har påverkat företagens tillgång till företagsfinansiering. LÄS MER

  5. 5. “Does it bother you enough to change?” : A study on Generation Y and the behavioral effects of the exploitation of their social media profiles

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Corinna Böker; [2017]
    Nyckelord :Digital anthropology; Digital Natives; Exploitation; Generation Y; Social Media; Digital antropologi; Digitala infödingar; Exploatering; Generation Y; Sociala medier;

    Sammanfattning : Being defined as the first Digital Natives, Generation Y is often subjected by expanding practices and amounts of observation and exploitation of their social media profiles by companies because of their behavioral characteristics such as a higher dependence on technology and using social networking sites to create a sense of belonging. This paper aims to investigate whether Generation Y is concerned that their use of social media is being exploited for profit by large companies and if this practice has behavioral effects on Generation Y. LÄS MER