Sökning: "företagens vänner"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden företagens vänner.
1. Swipe up : En kvantitativ undersökning kring hur konsumenters attityd och köpintention påverkas av marknadsföring via sociala medier
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Since its inception, social media has developed into something that is now a constant part of our everyday lives. From being a digital place where users could keep in touch with friends and family, social media has become a place where consumers and companies have the opportunity to communicate. LÄS MER
2. Attraktionen hos rekrytering- och bemannningsföretag : "Människor väljer sina varumärken på samma sätt som de väljer sina vänner"
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Background: Hiring the right people requires a well-executed recruitment process. How candidates choose a company is determined mainly by the company's reputation. To attract the best candidates, companies must work long-term with employer branding as well as to be aware of what attracts the prominent generation. LÄS MER
3. “Does it bother you enough to change?” : A study on Generation Y and the behavioral effects of the exploitation of their social media profiles
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Being defined as the first Digital Natives, Generation Y is often subjected by expanding practices and amounts of observation and exploitation of their social media profiles by companies because of their behavioral characteristics such as a higher dependence on technology and using social networking sites to create a sense of belonging. This paper aims to investigate whether Generation Y is concerned that their use of social media is being exploited for profit by large companies and if this practice has behavioral effects on Generation Y. LÄS MER
4. The Speculation Market and newly built condominium in Stockholm
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : I denna kandidatuppsats har den verkliga bostadsrättsmarknaden studerats ur ett perspektiv inriktat på spekulationsköp av nyproducerade bostadsrätter. Studien omfattar Stockholmsområdet och intervjuer med inblandade aktörer verksamma i områder har legat till grund för undersökningen. LÄS MER
5. Rakt in i hjärtat med en Silver Bullet : Hur @sportamore blir vänner med sina twitterföljare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Många företag använder Twitter i sin marknadskommunikation, men misslyckas. Uppsatsen syftar till att belysa ett e-handelsföretag, Sportamore, i Sverige som använder plattformen i dess fulla potential och därmed skapar vänskapsrelationer. LÄS MER