Sökning: "företagets brand image"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden företagets brand image.

  1. 1. CSR och klädbranschen : Vilka effekter har H&Ms CSR-strategi?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Beatrice Abrahamsson; Matilda Bodén; [2023]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; Brand image; Attitude; Brand attitude; Purchase intention; CSR; CSR-kommunikation; Varumärkesimage; Attityd; Varumärkesattityd; Köpintention;

    Sammanfattning : Research questions: How does the company's CSR communication affect consumers' purchase intention and brand attitude? Purpose: The study aims to examine the relationship between how companies' work with CSR (marketing) influences brand attitude and further purchase intention among consumers in the fashion industry. Method: The study was conducted using a quantitative method and a deductive research approach. LÄS MER

  2. 2. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hedvig Lind Tränman; Mathilda Larsson; Emma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Risk; Risk management; Influencer; Influencer marketing; Risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER

  3. 3. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Almqvist; Daniel Michel; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; brand identity; brand image; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER

  4. 4. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  5. 5. Evaluating Brand Perception Regarding Sustainability through Digital Marketing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Amber Javed; [2022]
    Nyckelord :digital marketing; social media; sustainability; climate change; online media; marketing campaign; fashion brands; brand management; consumer behaviour; brand loyalty; brand image; carbon footprints;

    Sammanfattning : This study evaluates the effect of sustainable business practices on brand perception. Digital marketing is a vital tool for any business, and sustainability is a significant element in brand management and marketing. LÄS MER