Sökning: "företagets kärnvärde"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden företagets kärnvärde.

  1. 1. Hållbarhetsrapporten som styrmedel : Hur företag kan styra sina medarbetare mot miljömässig hållbarhet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emelie Davidsson; Pernilla Larsson; [2017]
    Nyckelord :Sustainability report; management control; co-workers; motivation; Hållbarhetsrapport; ekonomistyrning; medarbetare; motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Enligt en studie av Svensk Handel (2015) ökar konsumenters krav på företagens hållbarhetsarbete. Första december 2016 trädde en ny lag om hållbarhetsrapportering i kraft (Årsredovisningslagen, SFS 1995:1554). LÄS MER

  2. 2. Do They Really Car(e) : The greening of the brand: the case of Volvo Cars in Sweden 1972 to 2014

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Ekonomisk historia

    Författare :Mattias Näsman; [2015]
    Nyckelord :Economic History; branding; Volvo; car industry; greening; environment; emissions; auto-industry; Swedish car fleet; pioneering advantage;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats i ekonomisk historia har som syfte att utforska varför den svenska bilparken är mer bränslekrävande än genomsnittet i Europa, samt att identifiera de historiska processer som påverkat formandet av den svenska bilparken. Tidigare miljöinriktad forskning inom ekonomisk historia har fokuserat på strukturomvandling och institutionell förändring inom industri- och hushållssektorn. LÄS MER

  3. 3. Företagskulturens betydelse för medarbetaren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Carl Ence; [2010]
    Nyckelord :Företagskultur; KASAM;

    Sammanfattning : AbstractDenna uppsats behandlar hur individer i ett företag kan uppleva de kärnvärden som skapas av företagsledningen och om det eventuellt kan bidra till något mervärde för individen. Studien tar fäste vid tidigare forskning. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesbyggande : - i teori och empiri

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Levander; Magnus Tonell; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ge en bild av rådande teoribildning gällande varumärkesuppbyggnad ur märkesinnehavarperspektiv. Uppsatsen uppkom ur tesen att det i dagens globaliserade ekonomi räcker det inte alltid med varor och tjänster i sig själv som effektiva konkurrensmedel och att det därför har blivit av allt större vikt att företagen aktivt arbetar med varumärken. LÄS MER

  5. 5. Logotyper som informationsbärare : en studie i SVT:s logotyper & Arla Foods logotyper

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Tidevik; [2001]
    Nyckelord :Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : PROBLEM: Logotyper har en väldigt betydelsefull roll i företaget och är inte bara en utsmyckning för företaget. Logotypen måste passa ihop med företaget och genom logotypen ska företaget föra ut ett budskap om företagets intentioner och ambitioner. LÄS MER