Sökning: "företagets profil"

Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden företagets profil.

  1. 1. Utformning av presentlåda till voestalpine Precision Strip AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emil Bülund; [2023]
    Nyckelord :presentlåda; design; innovation; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : This report is about a product development project as part of the course Thesis for Bachelor’s degree in innovation- and design engineering worth 22.5 credits. The thesis is being carried out at Karlstad University for voestalpine Precision Strip AB in Munkfors. LÄS MER

  2. 2. A qualitative study of hallway furniture design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Linn Ekberg; Johanna Sjöblom; [2022]
    Nyckelord :Hallway furniture design; storage options; natural material; user adaption; furniture trends; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Detta examensarbete genomfördes i samarbete med AFRY och deras kund Homezan som specialiserar sig på design av möbler producerade i naturmaterial. Bakgrunden till arbetet myntades genom företagets önskan att utöka deras produktsortiment med hallmöbler. LÄS MER

  3. 3. “All produktplacering är bra produktplacering, men stämmer det?” : En kvalitativ studie om hur misslyckad produktplacering påverkar ett företags varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Lina Johansson; Orion Penzo; [2022]
    Nyckelord :Product placement; attitude; values; word-of-mouth and brand image.; Produktplacering; attityd; värderingar; word-of-mouth och varumärkesimage.;

    Sammanfattning : The result of the study has shown that a failed product placement does not affect a company's brand image in a negative way if the brand is well known and the consumers that take part off the product placement already has a good brand image. The study showed that if the brand is well known, their product placement only has a positive reaction to increased exposure which consequently can raise consumers' word-of-mouth (WOM) for the company. LÄS MER

  4. 4. Materialplanering och styrning i tillväxtfas : En fallstudie med nulägesanalys och förbättringsförslag

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Dennis Bard; Sofi Gidstedt; Karl Nilsson; [2022]
    Nyckelord :produktionsplanering; schemaläggning; tillverkningsstrategi; prognostisering; materialplanering; processer;

    Sammanfattning : Denna fallstudie studerar ett mindre tillväxtbolag med en nulägesanalys och deras möjligheter till förbättring. I en tillväxtfas är det svårt att följa med i struktur och rutiner, genom att undersöka möjligheter att stabilisera och förankra sin tillväxt har företagets försörjningskedja analyserats. LÄS MER

  5. 5. Design av en Ruggad Kamera-Styrenhet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Victor Åhlund; [2022]
    Nyckelord :Formspråk; Militär design; Sensor; Bertin Exensor; Produkt- utveckling; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I detta projekt utvecklades ett formspråk för militära sensorprodukter. Med särskild vikt på att företagets olika produkter skulle få ett gemensamt vi- suellt uttryck. Detta formspråk tillämpades sedan på styrenheten till en kamera, vilken används utomhus i tuffa förhållanden. LÄS MER