Sökning: "företagets uppbyggnad"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden företagets uppbyggnad.

  1. 1. Organisationskulturens samverkan med anställdas motivation : En studie om hur anställda uppfattar att organisationskulturen samverkar med deras motivation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mathilda Hindersson; [2023]
    Nyckelord :Anställda; anställdas motivation; ledarskap; organisationskultur; prestation.;

    Sammanfattning : Problemformulering: Tidigare forskning har markerat organisationskulturens samverkan med anställdas motivation ur ett ledarperspektiv. Det finns däremot ett forskningsgap för studier som fokuserar på ett medarbetarperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Webbplats i WordPress : Modulär uppbyggnad med ACF plugin

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Moa Hjemdahl; [2021]
    Nyckelord :Web Content Management System WCMS ; WordPress; Advanced Custom Fields ACF ; PHP; Tailwind.;

    Sammanfattning : The report is about the project with the aim of building a front-end solution on a website in the WCMS WordPress for the customer Photon Sports through the full-service agency Oh My. The website, which will be built from an already developed design, will showcase the company's product and include a function for interested parties to sign up for a waiting list. LÄS MER

  3. 3. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER

  4. 4. Hållbara fastigheter : En jämförelse av bolag inom fastighetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Victor Pettersson; Jens Thelander; Jens Svensson; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; Fastighetsbranschen; Hållbara fastigheter;

    Sammanfattning : Agenda 2030 är en global plan för att hur nationer, företag och privatpersoner kan arbeta för ett hållbart samhälle. Miljöaspekten, sett ur hållbarhetsarbetet, har blivit en allt mer väsentlig del av samhället och dess uppbyggnad. LÄS MER

  5. 5. Implementering av diagnostiskt verktyg i en webbapplikation : Hur kan ett verktyg för att analysera diagnostiska data för felsökning byggas i en React webbapplikation?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tobias Udd; Philip Ekblom; [2019]
    Nyckelord :Front end development; requirements management; prototype; user interfaces; D3; C3; Front-end-utveckling; kravhantering; prototyp; användargränssnitt; D3; C3;

    Sammanfattning : Sweden produced 215 kilotons of electronic waste in 2016. One way to reduce this amount is to repair electronic devices when they fail instead of replacing them. The company Mavenoid has a troubleshooting service in the form a web application to help troubleshoot machines like for example consumer electronics. LÄS MER