Sökning: "företags Affärskultur"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden företags Affärskultur.

  1. 6. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Rebecka Petersson; Leila Khouja; [2011]
    Nyckelord :Standardisation; Adaptation; Country of origin; the Spanish market; Standardisering; Anpassning; Country of origin; den spanska marknaden;

    Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER

  2. 7. Svenska företags internationaliserings process till Sydafrika : barriärer och framgångar

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Abdulkadir Hassan; Amanuel Zegay; [2009]
    Nyckelord :Internationalisering; Sydafrika;

    Sammanfattning : I denna undersökning vill vi belysa motiven bakom hur svenska små- och medelstora företag har valt att internationaliseras till Sydafrika. Därifrån vill vi med hjälp av våra respondenters perspektiv klarlägga hur de kulturella skillnaderna upplevs, och hur Sydafrikas framtidsutsikter kommer att utvecklas. LÄS MER

  3. 8. Affärskulturella skillnader : Finns dem mellan Sverige och Norge?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Jägenstedt; Hanna Gustafsson; [2007]
    Nyckelord :affärskultur; Norge; Sverige; kulturella skillnader;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka affärskulturen på den norska marknaden, för att se om det föreligger några skillnader med den svenska affärskulturen och om några av dessa skillnader kan ge konsekvenser för ett litet svenskt företags etablering i Norge. Denna uppsats är skriven på uppdrag av ett företag och forskningen som genomförs är utforskande. LÄS MER

  4. 9. Små och medelstora bolags internationaliseringsprocesser utifrån ett affärskulturperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Svensson; [2005]
    Nyckelord :Internationalisering; SME; affärskultur; strategier; marknad; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsat's är att undersöka hur små och medelstora svenska företag internationaliserar sin verksamhet och hur de behandlar affärskulturen på sina nya utländska marknader. Vi vill ge förslag till en modell av internationalisering av SME med inriktning på affärskulturella aspekter. LÄS MER

  5. 10. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB

    Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :José Guillermo Munoz Ramirez; [2003]
    Nyckelord :Rapid Growth Company; Internationalization; Born Global Company; Establishment in Latin America; Establishment in Spain; Snabbväxande företag; born global företag; internationalisering i Latinamerika; etablering i Latinamerika; etablering i Mexiko; etablering i Spanien;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER