Sökning: "företags Affärskultur"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden företags Affärskultur.
6. Nytt Land - Nya Möjligheter : En kvalitativ studie om etablering på den Spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Internationalisering är en populär trend för svenska företag. För några av dem är det en nödvändig åtgärd för överlevnad och tillväxt. Spanien som marknad är viktig för svenska företag. Vid etablering på den spanska marknaden påverkas svenska företag av vissa förändringar i den rådande miljön. LÄS MER
7. Svenska företags internationaliserings process till Sydafrika : barriärer och framgångar
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : I denna undersökning vill vi belysa motiven bakom hur svenska små- och medelstora företag har valt att internationaliseras till Sydafrika. Därifrån vill vi med hjälp av våra respondenters perspektiv klarlägga hur de kulturella skillnaderna upplevs, och hur Sydafrikas framtidsutsikter kommer att utvecklas. LÄS MER
8. Affärskulturella skillnader : Finns dem mellan Sverige och Norge?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka affärskulturen på den norska marknaden, för att se om det föreligger några skillnader med den svenska affärskulturen och om några av dessa skillnader kan ge konsekvenser för ett litet svenskt företags etablering i Norge. Denna uppsats är skriven på uppdrag av ett företag och forskningen som genomförs är utforskande. LÄS MER
9. Små och medelstora bolags internationaliseringsprocesser utifrån ett affärskulturperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsat's är att undersöka hur små och medelstora svenska företag internationaliserar sin verksamhet och hur de behandlar affärskulturen på sina nya utländska marknader. Vi vill ge förslag till en modell av internationalisering av SME med inriktning på affärskulturella aspekter. LÄS MER
10. Snabbväxande företags internationalisering i Latinamerika, Spanien och Portugal : En studie av Roxtec AB
Kandidat-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Idag är det inte enbart stora och internationellt etablerade företag som verkar globalt. Fler och fler små och medelstora företag internationaliseras och är numera av stor betydelse för tillväxten i många länder. LÄS MER