Sökning: "företags PR"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden företags PR.

  1. 1. International tech companies in the Swedish media landscape – Bound for success? : A case study about what can affect international tech companies’ success when establishing a presence in the Swedish media landscape

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Maha Hafidh; [2023]
    Nyckelord :Public relations; journalism; media landscapes; international public relations; Omvärldsrelationer; journalistik; medielandskap; internationell PR;

    Sammanfattning : Denna fallstudie presenterar forskning om vad som kan påverka framgången för internationella teknikföretag när det kommer till att etablera sig i det svenska medielandskapet. Sverige ses som ett nav för innovation och med globalisering samt framväxten av kommunikationsteknologier kan företag bedriva sin verksamhet på andra marknader än deras ursprung, vilket gör det viktigt att förstå vad som kan påverka framgången med att etablera sig i det svenska medielandskapet när man genomför kommunikationsinsatser. LÄS MER

  2. 2. Influencers värde på Instagram : En kvalitativ studie om hur företag uppfattar influencers värde på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Patrik Prokić; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; Instagram; image; WOM; relationsmarknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing har uppmärksammats de senaste åren och allt fler företag nyttjar influencers för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Som i ett led av den digitala utvecklingen behövs nya och kreativa tillvägagångssätt för att marknadsföra sig. LÄS MER

  3. 3. "I samarbete med..." : Ett experiment om tillit och trovärdighet till influencers

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haglund; [2020]
    Nyckelord :Trust; credibility; influencers; recommendations; experiment; Tillit; trovärdighet; influencers; rekommendationer; experiment;

    Sammanfattning : Samhällets digitalisering har inte bara ändrat på sättet som konsumenter söker information om produkter och tjänster. Nu ser vi även hur företag följer trender och anpassar sig för att nå konsumenterna där de befinner sig. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility : How Corporate is the Responsibility?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Klara Nilsson; [2018]
    Nyckelord :CSR: Corporate social responsibility: Sustainability: Integration: Legitimacy: Stakeholders: Communication.; CSR: Corporate social responsibility: Hållbarhet: Integrerad: Legitimitet: Intressenter: Kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Allt fler företag har idag erkänt betydelsen av att ta ett ökat samhällsansvar, Corporate Social Responsibility (CSR), samt att regelbundet kommunicera arbetet med deras intressenter. Då CSR saknar en enhetlig definition och därmed också en enhetlig modell att arbeta efter, skapar det emellertid oklarheter vad arbetet ska leda till. LÄS MER

  5. 5. Att framställa hållbarhet: en studie av The H&M Group Sustainability Report 2016

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emmie Kristoffersson; Emma Malmqvist; [2017]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; PR; Discourses; Storytelling; Sustainability reporting; Thematic analysis; Discourse analysis; Strategic communication; Hållbarhet; Diskurser; Hållbarhetsrapportering; Tematisk analys; Diskursanalys; Strategisk kommunikation; H M; Public relations; Corporate Corporate Responsibility; Hållbarhetsrapport; Rapportering; Hållbarhetsberättelse; kommunikation; Triple bottom line; Hållbarhetsdiskurs; Social Sciences;

    Sammanfattning : It is becoming increasingly common for companies to produce separate CSR and sustainability reports. Previous studies of this communication channel has focused on the content and not on how the reports affect the perception of the company's sustainability. LÄS MER