Sökning: "företags affärsideer"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden företags affärsideer.

  1. 1. Förvaltningsfastigheter -en jämförelse av fyra fastighetsföretag

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Torgeby; Sören Gustafsson; [2014-01-22]
    Nyckelord :Verkligt värde; förvaltningsfastigheter; affärsidé; dokumentundersökning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: 2005 började IFRS tillämpas som kom att innebära redovisning till verkligt värde för flera fastighetsföretag. Detta kom att påverka den finansiella strukturen. Det i sin tur går att koppla till fastighetsföretagens affärsidéer och bestånd. LÄS MER

  2. 2. Kommersialisering av affärsidéer - En fallstudie på nystartade, tekniska, innovativa företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Chis; Viktor Peterson; [2011-01-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Att omvandla en affärsidé till en definierad produkt som marknaden efterfrågar och är villig att betala för innebär att få affärsidén kommersialiserad. Detta kommersialiseringsarbete framställs som kritiskt för nystartade, tekniska, innovativa företags fortsatta utveckling och överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Olsson; John Ekström; Anna Käck; Jennie Montheli; [2007]
    Nyckelord :Småföretagare; entreprenörskap; Internet och småföretag; Internets; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Hjälpte Internet? - En studie om betydelsen av Internet för företag knutna till VentureLab. Seminariedatum: 2007-05-29 Ämne/Kurs: FEK 582 Kandidatuppsats, Företagsekonomi, 10 poäng (15 ECTS) Författare: John Ekström Anna Käck Jennie Monthelie Maria Olsson Handledare: Hans Landström Nyckelord: Småföretagare, entreprenörskap, Internet och småföretag, Internets betydelse, möjligheter med Internet Syfte: Att utvärdera om Internet bidragit till att de företagare som funnits i VentureLab vågat satsa på sina affärsidéer och kunnat lansera dem. LÄS MER

  4. 4. Tillämpningar av ”det flummiga etikpratet”1 : En studie av Corporate Social Responsibility i

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ann-Christine Arnesson; Marie-Louise Edstam; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Debatten om Corporate Social Responsibility (CSR) är aktuell. Att ta socialt ansvar handlar om frivilliga åtaganden för företag, eftersom det går utöver de tekniska och lagliga krav som ställs. Syftet med denna uppsats är att utreda hur CSR tillämpas i de två svenska klädföretagen Hennes & Mauritz (H&M) och Dem Collective. LÄS MER