Sökning: "företags case"

Visar resultat 1 - 5 av 629 uppsatser innehållade orden företags case.

  1. 1. En förändrad roll för HR-chefer? : En kvalitativ studie om implementeringen av CSRD lett till en förändringav HR-chefers yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Julia Högwall; Louise Törnblom; [2024]
    Nyckelord :Changed occupational role; HR managers; CSRD; tasks; role expectations; role identity 3; Förändrad yrkesroll; HR-chefer; CSRD; uppgifter; rollförväntningar; rollidentitet;

    Sammanfattning : Occupational roles are constantly changing in today's society. Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is a new EU directive that sets requirements for companies sustainability reporting, which may change the occupational role of HR managers. LÄS MER

  2. 2. Betydelsefulla kriterier för kundens val mellan molnbaserat eller lokalt installerat affärssystem, och specifikt affärssystem : En fallstudie av tre kund–systemimplementatörsrelationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Larsson; [2024]
    Nyckelord :affärssystem; molnbaserade affärssystem; lokalt installerade affärssystem; systemimplementatör; konsult; kriterier; urvalskriterier; beslutsmodell; beslutsmetod;

    Sammanfattning : Dagens moderna affärsmiljö utmärks av ständiga tekniska förändringar. I en tid av snabb digitalisering är det betydelsefullt att säkerställa en modern teknologisk infrastruktur som står sig i framtiden. Konceptet molnbaserade affärssystem har vuxit snabbt de senaste åren och förväntas fortsätta växa. LÄS MER

  3. 3. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  5. 5. En flerfallsstudie av svenska marknadens arbete med gröna obligationer

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lise Flarup; Anton Peiro; [2023]
    Nyckelord :gröna obligationer; legitimitet; motivation; drivkrafter; green bonds; legitimacy; motivation; drivers;

    Sammanfattning : Marknaden för gröna obligationer har haft stor framväxt under de senaste åren, i Sverige såväl som internationellt. Detta beror på hållbarhetens stora roll på de finansiella marknaderna. LÄS MER