Sökning: "företags event"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden företags event.
1. Krishantering inom familjeföretag : En kvalitativ studie om hur små familjeägda restauranger hanterat covid-19 krisen
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: A crisis can be defined as a circumstance or event that threatens a company's performance and indicates the need to take action within the company to prevent potential losses. Companies and industries are affected by crises in different ways, and the nature of the crisis can also affect performance. LÄS MER
2. Orsakar kreditbetygshändelser onormal avkastning? : En kvantitativ studie om Moody's kreditbetyg av bolag på OMXS Large och Mid Cap
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Ett osäkert världsläge har lett till högre räntenivåer och många svenska företag hotas med sänkta kreditbetyg. Tidigare forskning har kunnat påvisa att företags aktiekurser påverkas signifikant av kreditbetygsförändringar. LÄS MER
3. Hållbara företags uthållighet under Covid-19-kraschen : En kvantitativ studie om hållbarhets värde vid obligatorisk rapportering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Covid-19-pandemin och efterföljande marknadskrasch skapar en unik möjlighet att analysera det finansiella värdet av hållbarhet. Denna studie undersöker uthållighet hos hållbara företag på den svenska aktiemarknaden under Covid-19-kraschen. LÄS MER
4. ESG och årsredovisningens informationsinnehåll : En studie över sambandet mellan ESG-poäng och avvikelsevolym vid annonsering för svenska noterade bolag
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företagande har nästan alltid cirkulerat kring att vara så kostnadseffektivt som möjligt såvälsom att vinstmaximera. Men under senare år har intresset för företags ansvarstagandegällande miljö, sociala faktorer och bolagsstyrning ökat från både intressenter och aktieägare. LÄS MER
5. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2022-01-13 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola Författare: Gustav Blomqvist Oliver Hedman Alexander Nordström Käll Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd. Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER