Sökning: "företags internationalisering"
Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden företags internationalisering.
1. Internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här kandidatuppsatsen syftar till att undersöka möjliga internationaliseringsmotiv till Österrike för svenska små och medelstora företag och utforma ett underlag till vidare forskning på området. Uppsatsen uppmuntrar vidare en studie baserad på små och medelstora svenska företag som har etablerat sig i Österrike eftersom dessa utgör en stor andel av samtliga verksamheter i Sverige och även EU, och de svenska företagen har ökat sin internationalisering på senare tid. LÄS MER
2. Det var entreprenörens klarsynthet i att det här innebar affärsmöjligheter : entreprenörens roll i internationaliseringen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Forskning om företags internationalisering är idag ett bredare fält jämfört med tidigare. Det tycks finnas ett större fokus på entreprenörens roll i internationaliseringsprocessen, vilket studien syftar till att undersöka. Entreprenören har påverkan på företaget och är en drivande faktor i verksamheten. LÄS MER
3. Räven raskar entreprenören över krisen : - Eller hur affärscoacher främjar unga företags etablering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För nyuppstartade företag är resurserna ofta små. Brist på kunskap och stöd gör att entreprenörer har många hinder för att lyckas etablera sig. Lyckligtvis finns det stöd från företagsinkubatorer och företagscoacher som har gjort resan förut och sitter på mycket erfarenhet. LÄS MER
4. Global organisationskultur - är det möjligt?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En väl fungerande organisationskultur som medarbetarna trivs i och arbetet effektiviseras blir allt viktigare för dagens företag. Fler och fler företag verkar globalt och vill därför skapa en gemensam företagskultur världen över. LÄS MER
5. Hur utvecklas förtroende? : En studie om ett litet svenskt företags internationella relationer.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens globala samhälle finns det stora möjligheter för företag att nå internationella marknader. Om företag väljer att expandera till dessa internationella marknader möts de av olika utmaningar. LÄS MER