Sökning: "företags kommunikationskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden företags kommunikationskanaler.

  1. 1. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Maria Enström; [2023]
    Nyckelord :Communication; Communication channels; Intranet; Needs; Motivation; Kommunikation; Kommunikationskanaler; Intranät; Behov; Motivation;

    Sammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER

  2. 2. Warwashing - Om företags legitimitetsskapande i krig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Johansson; Vendela Melin; Filippa Möller; [2022]
    Nyckelord :CPA; Legitimitet; Kriget i Ukraina; Crisis management; Digital kommunikation CPA; Legitimacy; Russia-Ukraine war; Digital communications; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka hur företag kommunicerat inom ramen för Rysslands invasion av Ukraina för att skapa sig legitimitet. Uppsatsens syfte är att djupdyka i hur företag, sedan invasionen bröt ut, agerat och kommunicerat sitt ställningstagande i invasionen. LÄS MER

  3. 3. Kommunicera smartare genom att kommunicera mindre

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Josefin Boström; Metanat Mansouri; Ebba Rantzén; [2020]
    Nyckelord :datormedierad kommunikation; kommunikation; intern kommunikation; kommunikationskanaler; kommunikationstekniker; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Det finns olika sätt att kommunicera på och beroende på vem man frågar så kan valet av teknik variera. En stor del av vår kommunikation sker fysiskt, men allt fler företag har under de senaste decennierna börjat använda sig av datormedierade kommunikationstekniker. LÄS MER

  4. 4. Den nya (mode)trenden - Digitally Native Vertical Brand

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Berghem; Annie Dahlemar; Sarah Grenestedt; Frida Linnéa Ullberg; [2020]
    Nyckelord :Digitally native vertical brand DNVB ; digitalisering; kanalstruktur; hybridstrategi; distribution; kommunikation.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar undersöka om det finns ett samspel mellan omgivning, konkurrensstrategi och kanalstrukturer hos DNVBs inom modebranschen. Dessutom undersöks vilken av faktorerna omgivning och konkurrensstrategi som har störst inverkan på valet av kanaler. LÄS MER

  5. 5. Impact of organizational characteristics of Environmental Management Systems on environmental performance of private companies in France

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Flore Martin; [2020]
    Nyckelord :Environmental Management Systems; Corporate Environmental Policy; Private industrial sector; Principal Component Analysis; Miljöledningssystem; Företags miljöpolitik; Privat industrisektor; Analys av huvudkomponenter;

    Sammanfattning : Effects of the environmental degradation in the last century rose awareness on the need to manage natural resources in a more sustainable manner. The role of the private sector in greenhouse gases emissions and resources use is significant and hence encompasses huge potential to mitigate the environmental impact of human activities. LÄS MER