Sökning: "företags koncept"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden företags koncept.

  1. 1. Improving Value Proposition by Structuring Product Information Flow

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Dahlström; Jacob Stark; [2023]
    Nyckelord :Value proposition; Business model innovation; Product information; Data structure; Management; Product lifecycle; Digitalization; Värdeerbjudande; Affärsmodellinnovation; Produktinformation; Datastruktur; Produktlivscykel; Digitalisering;

    Sammanfattning : This thesis investigates the impact management of product information has on the well-studied concepts of value propositions and business model innovation. Previously, it was not sufficiently documented how this type of information influences these concepts. LÄS MER

  2. 2. Konkurrensfördelar inom industri 4.0: är hållbarhet hållbart? : En kvalitativ fallstudie för att förstå om företags önskade värde och kunders upplevda värde sammanlänkar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Oliver Andersson; Malte Hallgren; [2023]
    Nyckelord :konkurrensfördel; industri 4.0; hållbarhet; värde;

    Sammanfattning : Titel: Konkurrensfördelar inom industri 4.0: är hållbarhet hållbart? - En kvalitativ fallstudie  för att förstå om företags önskade värde och kunders upplevda värde sammanlänkar.  Författare: Oliver Andersson & Malte Hallgren  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Bakgrund: Industri 4. LÄS MER

  3. 3. Applicability of the Greenhouse Gas Protocol to Estimate Scope 3.11 and 3.12 for Product Systems : A case study at DeLaval, a dairy equipment company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elvira Ahlin Sellgren; Lovisa Lundblad; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The standardized guidelines within the Greenhouse Gas Protocol (GHGP) categorize companies' greenhouse gas emissions into three different scopes: 1, 2 and 3. Scope 3, the indirect upstream and downstream greenhouse gas emissions, may represent the largest source of a company's total emissions but are often perceived as the most difficult scope to appreciate. LÄS MER

  4. 4. With great power comes great social responsibility

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Eric Björklund; Johan Börjesson; [2022]
    Nyckelord :CSR; Trustworthiness; Trust; Transparency; Authenticity; Euphemisms; Social Media; CSR; Trovärdighet; Tillit; Transparens; Äkthet; Eufemismer; Sociala Medier;

    Sammanfattning : The overall vagueness of words and sentences can show differences in meaning and perceptions. Applying this to Corporate Social Responsibility (CSR) initiatives can end up being misleading, especially in an online setting such as social media, which has shown as a preferable medium for these kinds of messages. LÄS MER

  5. 5. Innovationsorientering : En Innovationsprocess för mätning av innovationsförmåga

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Michal T. Lysek; [2022]
    Nyckelord :innovation; innovation orientation; innovation process; measurement; control; follow-up; and leadership.; innovation; innovationsorientering; innovationsprocess; mätning; styrning; uppföljning; och ledarskap.;

    Sammanfattning : Innovation anses fortfarande vara en praktisk ledarskapsutmaning, speciellt eftersom många företag idag inte har ett systematiskt sätt att mäta innovation. Trots detta är innovation en av de viktigaste drivkrafterna för hållbar ekonomisk tillväxt. LÄS MER