Sökning: "företags marknadsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden företags marknadsstrategi.

  1. 1. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  2. 2. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  3. 3. "It's time to put The Puzzle together" : En studie som påvisar The Under-sheltering Puzzle i Sverige.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Johannes Hallenbrant; Cornelia Ivarsson; [2017]
    Nyckelord :The Under-sheltering Puzzle; Skatteplanering; Strategier; Prospector; Defender; B2C; B2B; Stockholmsbörsen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Skatteplanering är ett aktuellt och omdebatterat ämne. I USA har ett Under-sheltering Puzzle kunnat påvisas då vissa företag avstår från att skatteplanera. Vi frågar oss om fenomenet förekommer i Sverige och i så fall varför vissa företag ej skatteplanerar. LÄS MER

  4. 4. Företags redovisning av negativa aspekter i hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Robin Uppman; Natasha Purohit; Edvina Krupic; [2017]
    Nyckelord :Negativa aspekter; Hållbarhetsredovisning; Faktorer; Transparens; Rättfärdigande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to describe and analyse corporate determinants of disclosing negative aspects in sustainability reports. Further the purpose is to shed light on how negative aspects are justified in sustainability reports. Methodology: Content analysis is used to measure negative aspects in sustainability reports. LÄS MER

  5. 5. Happy Snapping! En studie om Snapchat som möjlig kanal för marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hannah Nilsson; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala medier och marknadsföring; Snapchat; Snapchat och marknadsföring; Social marknadsstrategi; Marknadsföringskanaler;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en betydande roll för företag och deras marknadsföringsmöjligheter. Snapchat är relativt ny social medieapplikation som möjliggör kommunikation mellan människor. Denna studie undersöker Snapchat som möjlig kanal för företags marknadsföring. LÄS MER