Sökning: "företags service"
Visar resultat 16 - 20 av 258 uppsatser innehållade orden företags service.
16. Säkerhetsrisker vid hantering av data i molntjänster : Hur säkerhetsrisker kan uppstå vid hantering av lagrade data i molntjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Molntjänster är idag en modern datateknik för outsourcing av datalagring. Tekniken leder till fördelar som ökad flexibilitet, minskade kostnader och anses minska risker för att förlora viktiga data samt information. LÄS MER
17. Skillnaden i produktivitet samt arbetsmiljöfaktorers betydelse vid arbete på plats och hemifrån : En studie av ett företags kundsupport före och under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Since the Covid-19 pandemic, teleworking has gone from an unusual working form to standard practice in everyday life. Continuous studies have shown that there are a lot of advantages related to productivity from teleworking. Needless to say, productivity is a complex concept and hard to measure, especially in a service company. LÄS MER
18. Att sälja eller inte sälja koldioxidinbindning
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Skogens förmåga att binda koldioxid är sedan länge belagd. Detta arbete jämför tre fastigheters förutsättningar för att sälja tjänsten koldioxidinbindning med tre företags sätt att köpa tjänsten. LÄS MER
19. CSR communication within controversial businesses - a closer look at the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Our planet is facing severe climate crises and the global companies are those who have the opportunity to make the biggest impact on how this will unfold in the future. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of how companies within questioned businesses are managing their CSR-communication and communicating their responsible initiatives and engagements on social media. LÄS MER
20. Individanpassad marknadsföring : ett hot mot konsumentens integritet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Individanpassad marknadsföring drivs till stor del av de fördelar som den tillför till ett företags kundrelationer och marknadsföringsresultat. Idag försöker annonsörer möta kundernas förväntningar på en individuell nivå. LÄS MER