Sökning: "företags språk"

Visar resultat 26 - 30 av 33 uppsatser innehållade orden företags språk.

  1. 26. Talar vi samma språk?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Misel Andrasevic; Amir Dzihic; [2007]
    Nyckelord :sändare; mottagare; kodning; avkodning; respons; marknadskommunikation; kommunikationskanal; budskap; målgrupp;

    Sammanfattning : Idag är marknadskommunikationen troligtvis det enklaste, snabbast och kanskedet viktigaste sättet att påverka ett företags lönsamhet på. Därmed blirmarknadskommunikation företagens främsta resurs i kampen om att vinnakunderna på marknaden samt förmedla sina budskap. LÄS MER

  2. 27. Skilda världar : Ett gemensamt språk och visualisering för implementering av designtänkande genom strategisk ekonomistyrning.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Åsa Kjellin; Anna Stridsberg; [2007]
    Nyckelord :Strategisk ekonomistyrning; verksamhetsstyrning; mervärde; visioner; strategi; design design management; nyckeltal; Balanced Scorecard; bench marking; Strategy maps.;

    Sammanfattning : ”The language of management is money”, har någon sagt. I affärslivet gäller det att veta vilka åtgärder som lönar sig. Vi har i vår uppsats fokus på design som en strategisk resurs; skapande av mervärde. Kunskapsbaserade tillgångar, är mycket viktiga för företagens framgång i dagens hårda konkurrenssituation. LÄS MER

  3. 28. Impossible is nothing : En studie av symboliskt värdeskapande i Adidas varumärkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Nithenius; Elisabeth Rosenholm; [2006]
    Nyckelord :varumärken; symboliskt värde; subkulturer; varumärkeskommunikation; identitet; image; marknadsföring; Adidas; hip-hop;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt större roll för såväl konsumenter som företag. Varumärken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nämnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. LÄS MER

  4. 29. Mätning och utvärdering av intellektuellt kapital inom aktiemarknaden

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Marcus Gunnarsson; Olof Palmquist; [2006]
    Nyckelord :Intellektuellt kapital; Humankapital; Strukturkapital; Kundkapital; Immateriella tillgångar; Soliditet; Likviditet; Lönsamhet; P E-tal; PEG-tal; P S-tal;

    Sammanfattning : Organisation/Organisation Författare/Authors Växjö Universitet Marcus Gunnarsson Ekonomihögskolan Olof Palmquist Växjö University School of Management and Economics Dokumenttyp/Type of document Handledare/Tutor Examensarbete/ Diplomawork Stig Malm Examinator/Examiner Rolf G Larsson Titel och undertitel/Title and subtitle Mätning och utvärdering av intellektuellt kapital inom aktiemarknaden/ Measurement and evaluation of intellectual capital within the stock market Sammanfattning Bakgrund: I dagens hårda konkurrens i samhället går trenden mot en informations- och kunskapsbaserad ekonomi där kunskapsföretagen blir fler och fler. Den största tillgången i företagen är de anställda och deras kompetens. LÄS MER

  5. 30. Varumärke, kommunikation och språk

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Vestin; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Varumärke; Kommunikation; Språk; Marknadskommunikation; Varumärkesbyggande; Sandvik; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrunden till uppsatsen ligger i den ökande betydelsen av varumärken och bristen på litteratur som behandlar språkets roll, särskilt ur ett språkvetenskapligt perspektiv, i varumärkesbyggandet. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur varumärkesstrategin speglas i den språkliga utformningen av ett företags annonser. LÄS MER