Sökning: "företagsblogg"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet företagsblogg.

  1. 1. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER

  2. 2. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emir Zahirovic; Ines Imamovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate blog; Communication tool; Two-way communication; Relationship marketing; Brand building; Search engine optimization; Differentiation; Public relations; Service industry; Business-to-business; Företagsblogg; Kommunikationsverktyg; Tvåvägskommunikation; Relationsmarknadsföring; Varumärkesbyggande; Sökmotoroptimering; Differentiering; Public relations; Tjänstebranschen; Business-to-business;

    Sammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER

  3. 3. Blogga på rätt sätt! SEOs betydelse för företagsbloggen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :My Koskinen; [2017]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; SEO; Företagsblogg; Nyckelord; marknadsfördelar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet sökmotoroptimering av företagsbloggar, med fokus på SEO–strategin nyckelord. Syftet med studien är att visa på korrelationen mellan strategier försökmotoroptimering och Google ranking för att på så vis få djupare kunskap om hur tekniskmedvetenhet kan leda till marknadsfördelar. LÄS MER

  4. 4. Företagsblogg som komplement till kundtjänsten

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Inesa Levnell; Sandra Lund; [2011-09-07]
    Nyckelord :Företagsblogg; kundtjänst; e-CRM; Web 2.0; sociala medier;

    Sammanfattning : Alltfler företag använder sig av sociala medier för att kommunicera med sina kunder samt potentiella kunder. Det finns många olika plattformar som kan användas i denna möjlighet till dialog, bl.a. företagsbloggar. LÄS MER

  5. 5. Hur kan en blogg hjälpa informationsfördelningen i ett företag?

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Emelie Victorin Richter; [2011-09-07]
    Nyckelord :Blogg; Företagsblogg; Informationsfördelning;

    Sammanfattning : Att mailservern blir överbelastat är ett stående problem hos företag. De anställda rensar sällan sina mailinkorgar som växer för varje dag. LÄS MER